El TERMCAT presenta la Terminologia de màrqueting digital, una eina per a promoure el mercat digital català

Màrqueting digital

En l’àmbit del màrqueting digital i els mitjans socials tot està per aprendre i hi ha un gran escenari creatiu per explorar. Les estratègies digitals en màrqueting són una realitat que ha arribat amb una terminologia pròpia. Per aquest motiu, el TERMCAT ha considerat necessària l’elaboració d’un diccionari que contingui la terminologia bàsica d’aquest àmbit.

La tria dels termes, i en molts casos també les denominacions, s’han consensuat a través de les propostes i els comentaris dels usuaris a les xarxes socials. En els casos de termes neològics, un grup d’experts van consensuar en una sessió de treball les millors alternatives catalanes que després van ser avaluades pel Consell Supervisor del TERMCAT.

La Terminologia de màrqueting digital recull més d’un centenar de termes. Cada terme inclou les denominacions i la definició en català, els equivalents en castellà, en francès i anglès, i, en alguns casos, aclariments conceptuals o notes d’exemple. El vocabulari recull termes com ara contingut de marca (per a l’anglès branded content), compromís (per a l’anglès engagement), gestor de comunitats (community manager en anglès), postureig, transmèdia, etc.

El projecte és obert i s’enriqueix amb les propostes que els usuaris volen compartir a les xarxes socials. En el moment de tancar aquesta primera versió del recull, ja s’està treballant en la segona edició on es trobaran termes com lead nurturing, influencer, growth hacking, social loyalty i community gardener. Aquestes són algunes de les propostes que els usuaris han fet arribar pel Twitter. Per participar en el projecte s’han de fer arribar les propostes amb l’etiqueta #màrquetingdigital.

L’obra és fruit de la iniciativa del TERMCAT, i s’ha fet amb l’assessorament de destacats experts de l’àmbit. La publicació s'ha fet coincidir amb la Transmedia Week, i forma part de la col·lecció Diccionaris en Línia, que difon prop de vuitanta repertoris terminològics especialitzats d’àmbits diversos.