Cerca avançada
* Els camps marcats amb un asterisc són obligatoris Has d'omplir, com a mínim, el camp Text de la consulta
  •  
Mostrar la cerca bàsica
   

   

S'han trobat 0 resultats exactes, 2 resultats parcialment coincidents i 0 resultats aproximats per a la cerca “Cost per mil” dins totes les àrees temàtiques

  • 606660   cost per mil  <Economia. Empresa > Comunicació empresarial> cost per mil
     
       

    Mostra font de procedència Mostra font de procedència La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

    TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
    ISBN 84-412-0228-1

    Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

    • ca cost per mil, n m
    • ca CPM, n m sigla
    • es coste por mil
    • es CPM sigla
    • fr coût au mille
    • fr coût per mille
    • en cost per thousand
    • en CPM [US] sigla
    • en CPT [GB] sigla

    <Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Mitjans>

    Cost d'arribar a mil persones del públic objectiu d'una campanya publicitària.

       
  • 3541941   cost per mil  <Empresa > Administració i direcció d'empreses > Màrqueting. Comercialització> , <Comunicació > Publicitat> cost per mil
     
       

    Mostra font de procedència Mostra font de procedència La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor del TERMCAT.

    Els termes normalitzats han estat objecte d'un estudi exhaustiu que en garanteix l'adequació terminològica i s'han sotmès a l'aprovació del Consell Supervisor, un òrgan permanent i col·legiat amb representants de l'Institut d'Estudis Catalans i el TERMCAT, i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.

    • ca cost per mil, n m
    • ca CPM, n m sigla
    • es coste por mil, n m
    • es CPM, n m sigla
    • fr coût par mille, n m
    • fr coût par mille impressions, n m
    • fr CPM, n m sigla
    • en cost per mille, n
    • en cost per thousand, n
    • en CPM, n

    <Empresa > Administració i direcció d'empreses > Màrqueting. Comercialització> , <Comunicació > Publicitat>

    Sistema de facturació publicitària en què l'anunciant paga per cada mil vegades que es mostra l'espai objecte de publicitat.

    Nota: Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació dels termes ràtio de clics (sigla CTR), cost per clic (sigla CPC), cost per acció (sigla CPA), cost per compromís (sigla CPE), cost per contacte (sigla CPL) i cost per mil (CPM):

    S'aprova la denominació ràtio de clics (amb la sigla d'origen anglès CTR), juntament amb les denominacions semànticament relacionades cost per clic (amb la sigla CPC), cost per acció (amb la sigla CPA), cost per compromís (amb la sigla CPE), cost per contacte (amb la sigla CPL) i cost per mil (amb la sigla CPM), pels motius següents:

    Pel que fa a les denominacions desenvolupades,

    ·es tracta en tots els casos de formes descriptives dels respectius conceptes i lingüísticament adequades:

    oràtio de clics s'ha creat sobre el nucli normatiu ràtio ("Quocient de dues magnituds o dues quantitats que són objecte de comparació", segons el diccionari normatiu) i el sintagma de clics, referit al paràmetre de referència d'aquesta relació;

    ola resta de formacions s'han creat sobre el nucli cost ("El que costa alguna cosa", segons el diccionari normatiu) i un complement referit a allò que determina el cost: un clic, una acció preestablerta, el compromís(1) de l'usuari, els contactes generats, mil visualitzacions;

    ·ja es documenten;

    ·en altres llengües s'utilitzen denominacions anàlogues;

    ·tenen el vistiplau dels especialistes.

    Pel que fa a les sigles, s'accepten les formades a partir de les denominacions angleses (coincidents, en alguns casos, amb les corresponents a les denominacions catalanes), tal com proposen els especialistes, perquè tenen molt d'ús i són conegudes internacionalment. També d'acord amb l'ús s'aproven totes amb gènere masculí.

    Finalment, per al concepte de ràtio de clics, es descarta la forma taxa de clics, tot i que també seria adequada, perquè es considera que ràtio de clics descriu el concepte amb més precisió; taxa de clics, a més, podria remetre a algun tipus d'impost. També s'ha desestimat per a aquest mateix concepte la forma percentatge de clics, perquè el nucli ràtio és preferible des del punt de vista semàntic (el percentatge és la manera com sol expressar-se aquesta ràtio).

    (1)Compromís és la forma normalitzada pel Consell Supervisor a l'acta núm. 573 com a alternativa a l'anglès engagement en aquest àmbit ("Vincle de fidelitat que un usuari o comunitat estableixen amb una marca determinada com a conseqüència de l'experiència positiva que els genera interaccionar-hi i, en general, de l'afinitat que hi senten, que és promoguda per la mateixa marca mitjançant accions en les plataformes digitals.").

    [Acta 610, 7 de setembre de 2016]

       
Nova cerca
   
   

Servei d’atenció personalitzada

Consultes terminològiques

Si la informació obtinguda no és prou satisfactòria per a la resolució del vostre dubte, el Cercaterm, per mitjà del Servei d'atenció personalitzada, us permet adreçar-vos al Servei de Consultes del TERMCAT.

Veure exemples Fer una consulta terminològica Fer una consulta terminològica

Has de ser un usuari registrat per a poder enviar una consulta terminològica

Accedir al meu compte

Registrar-me al web