L'apunt terminològic

Videojocs

21/01/2009

És conegut que la venda de videojocs i de videoconsoles durant el darrer any confirma la tendència a l’alça dels últims temps. Aquesta indústria va ampliant la seva comunitat d’adeptes i comercialitza tanta varietat de productes que tots els tipus de públic poden trobar-hi el seu. Quant als gèneres, els  jocs d’habilitat mental, els jocs musicals i els jocs didàctics, per exemple, estan pensats més aviat per a jugadors ocasionals, mentre que els jocs d’estratègia, d’acció i aventures, de rol, de trets i de supervivència, entre molts d’altres, atreuen generalment els jugadors experts.

 

Entre els gèneres clàssics, els arcades s’inspiren en jocs de les primeres màquines recreatives, i entre els més innovadors, els jocs en xarxa massius reuneixen milers de participants d’arreu del món en una mateixa partida dins un món persistent, és a dir, un món virtual en què l'acció continua evolucionant després que el jugador ha abandonat el joc. I també, tant la creació de jocs publicitaris com l’ús de la publicitat intrajoc són recursos utilitzats en les accions de màrqueting.

Finalment, uns quants consells per quan jugueu. Per a vèncer els enemics finals memoritzeu alguna combinació útil per al combat. Procureu completar bé les missions per a poder accedir a nivells extra, però si no ho aconseguiu, també podeu dedicar-vos a buscar ous de Pasqua. I si busqueu ajuda en fòrums, vigileu que alguna filtració no us reveli el final del joc!

 

Si voleu conèixer tota la terminologia d’aquest àmbit en català, teniu a l’abast un ampli ventall de recursos: per a consultar-la, la recent Terminologia dels videojocs en línia i també el Cercaterm; per a utilitzar-la en el seu àmbit natural, el Joc del Màrius Gros; i per a baixar-la i integrar-la en recursos lingüístics, la TO Videojocs.