Estratègia de màrqueting consistent a utilitzar eines tecnològiques i aplicacions específiques, sovint per a aparells mòbils, que permetin millorar l'experiència de compra dels usuaris i, alhora, fomentar les vendes.
Nota: En l'optimització de compra és important el coneixement de les preferències dels usuaris, a fi de poder-los fer ofertes personalitzades que s'adeqüin als seus interessos.
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.
Nota: La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
Nota: En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar l'ordre en què apareix un lloc web o un altre recurs digital dins els resultats que el cercador ofereix d'acord amb els seus paràmetres habituals.
Nota: La sigla SEO correspon a l'equivalent anglès search engine optimisation.
Nota: L'optimització natural es basa fonamentalment en la millora de l'estructura, els continguts, l'accessibilitat i el codi dels llocs web, i en la utilització de tècniques per a augmentar el nombre de referències i els enllaços des d'altres webs al recurs que interessa.
Estratègia de màrqueting destinada a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit d'un lloc web o d'un altre recurs digital utilitzant els mitjans socials o les eines vinculades als mitjans socials.
Nota: La sigla SMO correspon a l'equivalent anglès social media optimisation.
Nota: L'optimització per mitjans socials es pot fer afegint funcionalitats de tipus social directament al web o al recurs digital que es vol promoure (agregadors, marcadors socials, botons de reenviament, etc.), o bé tenint presència directa en plataformes de blogs, vídeos o xarxes socials.
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.
Nota: La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
Nota: En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.