Com funciona la cerca?
Cerca avançada
* Els camps marcats amb un asterisc són obligatoris Has d'omplir, com a mínim, el camp Text de la consulta
Mostrar la cerca bàsica
   
   

 
  • 3542412   RA  RA
     
       
    • realitat augmentada, n f
    • RA, n f sigla
    • es realidad aumentada, n f
    • es RA, n f sigla
    • fr réalité augmentée, n f
    • fr RA, n f sigla
    • en augmented reality, n
    • en AR, n sigla

    Tecnologia que permet tenir una imatge d'un entorn físic en el món real combinada amb elements virtuals afegits per a la creació d'una realitat mixta a temps real.

       
  • 3453584   rastreig  rastreig
     
       
    • rastreig, n m
    • es rastreo, n m
    • fr exploration, n f
    • fr indexation, n f
    • en crawling, n
    • en spidering, n
    • en Web crawling, n

    Acció d'una aranya d'explorar llocs web, indexar-ne el contingut i emmagatzemar-lo en el directori d'un cercador.

       
  • 3354345   ràtio de clics  ràtio de clics
     
       
    • ràtio de clics, n f
    • CTR, n m sigla
    • es porcentaje de clics, n m
    • es ratio de clics, n f
    • es tasa de clics, n f
    • es CTR, n m sigla
    • fr taux de clic, n m
    • fr taux de clics, n m
    • fr CTR, n m sigla
    • fr TDC, n m sigla
    • en click rate, n
    • en click-through ratio, n
    • en clickthrough rate, n
    • en CTR, n sigla

    Relació, habitualment expressada en forma de percentatge, entre el nombre de clics que ha rebut un espai publicitari i el nombre de vegades que ha estat vist, la qual s'utilitza per a mesurar l'eficàcia d'una campanya de publicitat en línia.

    Nota: La sigla CTR correspon a l'equivalent anglès clickthrough rate.

       
  • 3542412   realitat augmentada  realitat augmentada
     
       
    • realitat augmentada, n f
    • RA, n f sigla
    • es realidad aumentada, n f
    • es RA, n f sigla
    • fr réalité augmentée, n f
    • fr RA, n f sigla
    • en augmented reality, n
    • en AR, n sigla

    Tecnologia que permet tenir una imatge d'un entorn físic en el món real combinada amb elements virtuals afegits per a la creació d'una realitat mixta a temps real.

       
  • 3542413   realitat virtual  realitat virtual
     
       
    • realitat virtual, n f
    • RV, n f sigla
    • es realidad virtual, n f
    • es VR, n f sigla
    • fr réalité virtuelle, n f
    • fr RV, n f sigla
    • en virtual reality, n
    • en VR, n sigla

    Conjunt de sensacions òptiques i acústiques, generades per mitjà d'un ordinador, que es perceben amb uns dispositius especials que recreen una situació amb un cert grau de realisme.

       
  • 3339741   rebot  rebot
     
       
    • rebot, n m
    • correu rebotat, n m sin. compl.
    • correu retornat, n m sin. compl.
    • es rebote, n m
    • fr bounce, n m
    • en bounce, n
    • en bounce e-mail, n
    • en bounce mail, n

    Conjunt de missatges rebotats en una campanya de màrqueting per correu electrònic.

       
  • 3052919   redifusió  redifusió
     
       
    • redifusió, n f
    • sindicació, n f
    • es redifusión de contenidos, n f
    • es redifusión web, n f
    • fr syndication de contenu, n f
    • fr syndication Web, n f
    • gl redifusión, n f
    • gl sindicación, n f
    • it content syndication, n f
    • it distribuzione organizzata di contenuti, n f
    • pt difusão de conteúdos [PT], n f
    • pt retransmissão de conteúdos [BR], n f
    • pt RSS [BR], n m
    • en content syndication, n
    • en web syndication, n

    Procés pel qual alguns continguts d'un web es difonen de manera automàtica en un altre web o als usuaris que s'hi han subscrit.

    Nota: Generalment, les formes redifusió i sindicació s'utilitzen seguides del complement de continguts: redifusió de continguts i sindicació de continguts.

       
  • 3052874   relat de marca  relat de marca
     
       
    • relat de marca, n m
    • es storytelling, n m
    • fr mise en récit, n f
    • fr storytelling, n m
    • en brand storytelling, n
    • en storytelling, n

    Recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat.

       
  • 3052910   rendibilitat de la inversió  rendibilitat de la inversió
     
       
    • rendibilitat de la inversió, n f
    • ROI, n m
    • es rendimiento sobre la inversión, n m
    • es rentabilidad sobre la inversión, n f
    • es retorno de inversión, n m
    • es ROI, n m sigla
    • fr rendement de l'investissement, n m
    • fr rendement des investissements, n m
    • fr rendement du capital investi, n m
    • fr rentabilité de l'investissement, n f
    • fr RCI, n m sigla
    • fr RI, n m sigla
    • en return on capital, n
    • en return on invested capital, n
    • en return on investment, n
    • en ROC, n sigla
    • en ROI, n sigla
    • en ROIC, n sigla

    Relació entre el benefici net obtingut d'una determinada operació i el capital que s'hi ha invertit, expressada en percentatge.

    Nota: La sigla ROI correspon a l'equivalent anglès return on investment.

       
  • 3052911   rendibilitat de la inversió en màrqueting  rendibilitat de la inversió en màrqueting
     
       
    • rendibilitat de la inversió en màrqueting, n f
    • ROI de màrqueting, n m
    • es rendimiento de la inversión en marketing, n m
    • es rentabilidad de la inversión en marketing, n f
    • es rentabilidad de marketing, n f
    • es retorno de inversión en marketing, n m
    • es retorno de inversión en mercadeo, n m
    • es ROI de marketing, n m sigla
    • fr rendement de l'investissement en marketing, n m
    • fr rendement de marketing, n m
    • fr rendement du capital investi en marketing, n m
    • fr retour sur investissement des actions marketing, n m
    • fr ROI du marketing, n m sigla
    • fr ROMI, n m sigla
    • en marketing return on investment, n
    • en marketing ROI, n
    • en return on marketing investment, n
    • en ROMI, n sigla

    Relació entre el benefici net obtingut d'una acció o estratègia de màrqueting i el capital que s'hi ha invertit, expressada en percentatge.

    Nota: La sigla ROI de la denominació ROI de màrqueting correspon a la denominació anglesa return on investment (en català, rendibilitat de la inversió).

    Nota: El càlcul de la rendibilitat de la inversió en màrqueting sol tenir en compte, a banda de l'impacte econòmic directe de la inversió (vendes directes obtingudes, per exemple), factors amb un benefici més intangible o més difícil de quantificar, com ara l'increment de seguidors al web o l'augment de resposta de l'usuari.