<Models pedagògics>
Aprenentatge de caràcter no presencial que utilitza diversos mitjans de comunicació social i recursos tecnològics amb l'objectiu de superar la distància que separa docents i estudiants.
<Models pedagògics>
Aprenentatge en línia que incorpora sistemes tecnològics de recollida i anàlisi de dades sobre el comportament de l'estudiant en les activitats dutes a terme, amb la intenció d'oferir-li continguts personalitzats segons les seves necessitats.
Nota: L'anàlisi que el sistema proveeix a partir de la recollida de dades del comportament, dels resultats i dels temps de resposta permet identificar els conceptes i els procediments que generen més dificultats i hi dona resposta de manera dinàmica amb propostes noves, amb l'objectiu de crear un itinerari personalitzat d'aprenentatge.
<Models pedagògics>
Aprenentatge en què es fixen els objectius i les activitats formatives d'acord amb les necessitats i els interessos de l'estudiant, amb el suport continuat d'un docent i sense condicions acadèmiques prefixades.
Nota: En l'aprenentatge autònom, que és especialment rellevant en l'aprenentatge en línia, la funció del docent és treballar la competència de l'autonomia en l'estudiant, com també facilitar-li els recursos, els materials i el suport necessari perquè assoleixi els seus objectius.
<Aprenentatge en línia>
Aprenentatge en què s'utilitzen mitjans i dispositius electrònics per a accedir a les activitats i els continguts formatius, d'acord amb una filosofia d'interacció, de flexibilitat i de construcció compartida de coneixement.
Nota: 1. L'aprenentatge en línia, juntament amb l'ensenyament en línia, forma part de l'educació en línia.
Nota: 2. Un model educatiu pot recórrer a l'aprenentatge en línia d'una manera exclusiva o bé d'una manera parcial, en combinació amb altres tipus d'aprenentatge.
<Aprenentatge en línia>
Aprenentatge en què s'utilitzen mitjans i dispositius electrònics per a accedir a les activitats i els continguts formatius, d'acord amb una filosofia d'interacció, de flexibilitat i de construcció compartida de coneixement.
Nota: 1. L'aprenentatge en línia, juntament amb l'ensenyament en línia, forma part de l'educació en línia.
Nota: 2. Un model educatiu pot recórrer a l'aprenentatge en línia d'una manera exclusiva o bé d'una manera parcial, en combinació amb altres tipus d'aprenentatge.
<Models pedagògics>
Aprenentatge que incorpora cursos o accions formatives que tenen lloc al marge de la formació reglada.
Nota: Els cursos en línia oberts i massius són un exemple d'aprenentatge estès.
<Models pedagògics>
Aprenentatge que combina els elements de l'aprenentatge a distància i els de l'aprenentatge presencial.
<Models pedagògics>
Aprenentatge en què l'accés a les activitats i els continguts formatius té lloc en un mateix espai físic que comparteixen docents i estudiants.
Nota: L'aprenentatge presencial s'oposa a l'aprenentatge a distància.
<Models pedagògics>
Aprenentatge que combina els elements de l'aprenentatge a distància i els de l'aprenentatge presencial.