Com funciona la cerca?
Cerca avançada
* Els camps marcats amb un asterisc són obligatoris Has d'omplir, com a mínim, el camp Text de la consulta
Mostrar la cerca bàsica
   
   

 
  • 481603   animació d'esquelet  <Creació> animació d'esquelet
     
       
    • animació d'esquelet, n f
    • es animación esqueletal
    • es animación esquelética
    • fr animation par squelette
    • fr animation squelettique
    • en skeletal animation
    • en skeleton animation
    • de Skeletal-Animation

    <Creació>

    Tècnica d'animació en 3D consistent a recrear el moviment d'un personatge a partir de dades prèviament emmagatzemades sobre els moviments i les rotacions dels ossos que el conformen.

       
  • 481525   animació de personatges  <Creació> animació de personatges
     
       
    • animació de personatges, n f
    • es animación de personajes
    • fr animation de personnages
    • en character animation
    • de Charakter-Animation

    <Creació>

    Animació aplicada als objectes gràfics que actuen de personatges en un videojoc.

       
  • 481487   animació per interpolació  <Creació> animació per interpolació
     
       
    • animació per interpolació, n f
    • es animación por interpolación
    • fr animation par image clé
    • fr animation par interpolation
    • en key animation
    • en keyframe animation
    • de Keyframe-Animation
    • de Schlüsselbild-Animation

    <Creació>

    Tècnica d'animació de personatges que consisteix a emmagatzemar fotogrames clau amb les posicions inicials i finals d'un objecte gràfic en 3D i interpolar-hi els fotogrames intermedis a fi d'obtenir una metamorfosi.

       
  • 481604   animació per vèrtexs  <Creació> animació per vèrtexs
     
       
    • animació per vèrtexs, n f
    • es animación por vértices
    • fr animation des sommets
    • en morph target animation
    • en per-vertex animation
    • en vertex animation
    • de Morph-Target-Animation
    • de Per-Vertex-Animation

    <Creació>

    Tècnica d'animació de personatges en 3D consistent a recrear el moviment d'un personatge per mitjà de la modificació dels vèrtexs de cadascun dels polígons que el conformen.

       
  • 481500   antialiàsing  <Jocs> antialiàsing
     
       
    • antialiàsing, n m
    • es antialiasing
    • fr anticrénelage
    • en antialiasing
    • de Anti-Aliasing
    • de Anti-Treppeneffekt

    <Jocs>

    Procés de la renderització que consisteix a reduir l'aliàsing per mitjà de tècniques de processament d'imatge.

       
  • 481676   aparició sobtada  <Jocs> aparició sobtada
     
       
    • aparició sobtada, n f
    • es popping
    • fr apparition soudaine
    • en pop effect
    • en popping
    • de Popping

    <Jocs>

    Defecte de visualització consistent en el sorgiment brusc d'objectes gràfics allunyats del punt d'observació o en un canvi sobtat del seu aspecte, que té lloc quan se n'augmenta el nivell de detall de manera discreta.

       
  • 481483   API  <Jocs> API
     
       
    • interfície de programació d'aplicacions, n f
    • API, n f sigla
    • es interfaz de programación de aplicaciones
    • es API sigla
    • fr interface de programmation d'applications
    • fr interface API sigla
    • en application programming interface
    • en API sigla
    • de Programmierschnittstelle
    • de API sigla

    <Jocs>

    Interfície que permet accedir a un conjunt de biblioteques estàndard que faciliten al programador el desenvolupament d'aplicacions.

    Nota: La sigla API prové de la denominació anglesa application programming interface.

       
  • 481677   aplicació rupturista  <Indústria> aplicació rupturista
     
       
    • aplicació rupturista, n f
    • es aplicación asesina
    • fr application phare
    • fr application vedette
    • en killer app
    • en killer application
    • en leader application
    • de Killer-Applikation

    <Indústria>

    Aplicació informàtica innovadora que esdevé de gran utilitat i que obté un èxit immediat i una gran popularitat entre els usuaris, fins al punt que condiciona el desenvolupament posterior de nous productes informàtics i pot arribar a desplaçar la competència.

       
  • 481678   arbre  <Conceptes generals> arbre
     
       
    • arbre, n m
    • es árbol
    • fr arbre
    • en tree
    • de Baum

    <Conceptes generals>

    Representació d'una estructura de dades constituïda per una sèrie de nodes relacionats jeràrquicament entre si, de manera que hi ha un únic node que fa d'arrel de l'estructura i que cada altre node procedeix d'un sol node immediatament anterior en la jerarquia.

    Nota: La tipologia bàsica de nodes d'un arbre és la següent: node arrel (és el node que no parteix de cap altre, a partir del qual es desenvolupa tota l'estructura arbòria), node pare (és un node que representa un estadi immediatament anterior a un estadi posterior) i node fill (és un node descendent directe d'un altre node, que representa un estadi immediatament posterior a l'estadi precedent).

       
  • 481679   arbre binari  <Conceptes generals> arbre binari
     
       
    • arbre binari, n m
    • es árbol binario
    • fr arbre binaire
    • en binary tree
    • de Binärbaum

    <Conceptes generals>

    Arbre en què cada node pare té com a màxim dos nodes fill.