Com funciona la cerca?
Cerca avançada
* Els camps marcats amb un asterisc són obligatoris Has d'omplir, com a mínim, el camp Text de la consulta
Mostrar la cerca bàsica
   
   

 
  • 481634   machinima [en]  <Indústria> machinima [en]
     
       
    • machinima [en], n f
    • es machinima
    • fr machinima
    • en machinima
    • de Machinima

    <Indústria>

    Pel·lícula d'animació que es realitza amb seqüències i tecnologia procedents dels videojocs.

    Nota: La denominació machinima és un acrònim creat a partir de les formes angleses machine, animation i cinema.

       
  • 481635   machinima [en]  <Creació> machinima [en]
     
       
    • machinima [en], n f
    • es machinima
    • fr machinima
    • en machinima
    • de Machinima

    <Creació>

    Tècnica de creació de pel·lícules d'animació amb seqüències i tecnologia procedents dels videojocs.

    Nota: La denominació machinima és un acrònim creat a partir de les formes angleses machine, animation i cinema.

       
  • 481584   malla de polígons  <Jocs> malla de polígons
     
       
    • malla de polígons, n f
    • es malla poligonal
    • fr maille de polygone
    • en polygon mesh
    • de Polygon-Netz

    <Jocs>

    Conjunt de polígons, units entre si pels vèrtexs, que conformen un objecte gràfic.

       
  • 481636   mapa d'il·luminació  <Jocs> mapa d'il·luminació
     
       
    • mapa d'il·luminació, n m
    • es lightmap
    • es mapa de luces
    • fr lightmap
    • en light map
    • en lightmap
    • de Lightmap

    <Jocs>

    Mapa de bits que codifica de manera precalculada la il·luminació d'un objecte gràfic.

       
  • 481522   mapa de bits  <Jocs> mapa de bits
     
       
    • mapa de bits, n m
    • es mapa de bits
    • fr mappe de bits
    • en bitmap
    • de Bitmap

    <Jocs>

    Representació d'una imatge gràfica composta de bits.

       
  • 481637   mapa de textura  <Jocs> mapa de textura
     
       
    • mapa de textura, n m
    • es mapa de textura
    • fr carte de texture
    • en texture map
    • de Textur

    <Jocs>

    Mapa de bits que se superposa a la superfície d'un objecte gràfic per a simular un determinat material.

       
  • 481638   mapatge d'entorn  <Jocs> mapatge d'entorn
     
       
    • mapatge d'entorn, n m
    • es environment mapping
    • fr mappage d'environnement
    • fr placage d'environnement
    • en environment mapping
    • en reflection mapping
    • de Environment-Mapping
    • de Umgebungsabbildung

    <Jocs>

    Procés de la renderització consistent a revestir la superfície d'un objecte gràfic en 3D amb la imatge d'una part de l'entorn, a fi de simular un efecte de reflexió.

       
  • 481639   mapatge de relleu  <Jocs> mapatge de relleu
     
       
    • mapatge de relleu, n m
    • es bump mapping
    • fr placage de relief
    • fr placage de rugosité
    • en bump mapping
    • de Bump-Mapping
    • de Reliefzuordnung

    <Jocs>

    Tècnica d'il·luminació consistent a aplicar un mapa de textura d'aspecte irregular sobre un objecte gràfic en 3D a fi de simular un efecte de rugositat.

       
  • 481640   mapatge de textura  <Jocs> mapatge de textura
     
       
    • mapatge de textura, n m
    • es diseño de texturas
    • es mapeo de texturas
    • fr mappage de texture
    • fr placage de textures
    • fr texturage
    • en texture mapping
    • en texture mapping technique
    • de Texture-Mapping

    <Jocs>

    Procés de la renderització consistent a revestir la superfície bidimensional d'un objecte gràfic amb un mapa de textura.

    Nota: El mapatge de textura permet crear superfícies diferents sense modificar l'objecte original.

       
  • 481641   mapatge MIP  <Jocs> mapatge MIP
     
       
    • mapatge MIP, n m
    • es mapeado MIP
    • es mapeo MIP
    • fr mappage MIP
    • en MIP mapping
    • en mipmapping
    • de MIP-Mapping

    <Jocs>

    Mapatge de textura en què s'apliquen sobre l'objecte gràfic diferents mapes, els quals han estat creats i emmagatzemats prèviament, segons el nivell de detall necessari i la distància entre l'objecte i el punt d'observació, que permet optimitzar l'eficiència de la renderització sense disminuir la qualitat global de la imatge.

    Nota: La sigla MIP correspon a la denominació llatina multum in parvo 'molt en un espai petit'.