Context bibliogràfic del terme art multimèdia

   

2

  • ca

    Florian Cramer: És possible que l'experiència sensorial de les mostres de programari artístic que acabem de contemplar permeti veure els processos generadors que tenen lloc a l'interior. Si observen les presentacions d'aquesta nit, potser tindran la sensació que es tracta d'art multimèdia tal com el coneixem. Però imaginin que haguéssim inclòs un algoritme autoreplicador, per exemple. Els hauríem pogut ensenyar una mostra de codi C + + o alguna cosa semblant, però no haurien entès res. Els treballs eren al llindar entre l'art multimèdia convencional, que bàsicament se centra en la representació visual i sensorial, i unes obres de programari artístic relacionat amb els conceptes, amb els algoritmes. Hi ha alguna manera de traduir això en una experiència sensorial?. M'encantaria que algun dia poguéssim prescindir de les sensacions produïdes pels raigs de dades. Els raigs de dades són un aspecte de l'art multimèdia que realment detesto des que existeixen, i tot es redueix a les presentacions en forma de raigs de dades. Em sembla que ens dirigim cap a l'invisible.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Broeckmann, Andreas "Cramer, F.; Levin, G.; [et al.]" NO DEFINIT Text complet artnodes_2_cat_broeckmann.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Des. 2 ARTNODES El programari artístic és material artístic genuí? Taula Rodona http://www.uoc.edu/artnodes/cat/art/diskussion_softwareart0902/diskussion_softwareart0902.html

  • en

    But you wouldn't have grasped anything from that. The entries were at the threshold between conventional media art, which is very strongly focused on visual and sensory representation, and a software art that is concerned about concepts, about algorithms. How can this be translated into a sensory experience at all?.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Broeckmann, Andreas "Cramer, F.; Levin, G.; [et al.]" NO DEFINIT Text complet artnodes_2_eng_broeckmann.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Des. 2 ARTNODES Is software art a genuine artistic material? Taula Rodona http://www.uoc.edu/artnodes/eng/art/diskussion_softwareart0902/diskussion_softwareart0902.html

  • es

    Florian Cramer: Es posible que a veces la experiencia sensorial de las muestras de software artístico que acabamos de ver permita ver los procesos generadores que tienen lugar en el interior. Si observan las presentaciones de esta noche, quizá tengan la sensación de que se trata de arte multimedia tal como lo conocemos. Pero imaginen que hubiéramos incluido un algoritmo autorreplicador, por ejemplo.

    es

    Me encantaría que algún día pudiéramos prescindir de las sensaciones producidas por los rayos de datos. Los rayos de datos son un aspecto del arte multimedia que realmente odio desde que existen, y todo se reduce a las presentaciones en forma de rayos de datos. Creo que nos dirigimos hacia lo invisible.

    es

    Les habríamos podido enseñar una muestra de código C++ o algo parecido, pero no habrían entendido nada. Los trabajos estaban en el umbral entre el arte multimedia convencional, que básicamente se centra en la representación visual y sensorial, y unas obras de software artístico relacionado con los conceptos, con los algoritmos. ¿Hay alguna posibilidad de traducir esto en una experiencia sensorial?.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Broeckmann, Andreas "Cramer, F.; Levin, G.; [et al.]" NO DEFINIT Text complet artnodes_2_esp_broeckmann.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Des. 2 ARTNODES ¿El software artístico es material artístico genuino? Taula Rodona http://www.uoc.edu/artnodes/esp/art/diskussion_softwareart0902/diskussion_softwareart0902.html