Context bibliogràfic del terme imatge electrònica

   

2

  • ca

    Però, a la televisió, no hi ha una relació directa entre la realitat i la imatge, sinó únicament un sistema de codificació. Així doncs, entrem en el temps ", explica Nam June Paik (Edith Decker) en relació amb la imatge electrònica. De fet, la càmera de vídeo codifica la imatge gravada en valors abstractes que es descodifiquen en la projecció.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Ohlenschläge, Karin Rico, Luis NO DEFINIT Text complet artnodes_2_cat_ohlenschlager.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Des. 2 ARTNODES Cibervisión 02: Dinàmiques fluides Article http://www.uoc.edu/artnodes/cat/art/ohlenschlager_rico0902/ohlenschlager_rico0902.html

  • es

    Por otra parte, una nueva relación entre mensajero (cuerpo/materia) y mensaje (signo/información) caracteriza la emergente cultura audiovisual del arte electrónico a partir de los años 60. "Cuando se crea una película, se tiñen los productos químicos con la naturaleza que atraviesa la lente. Pero, en la televisión, no existe una relación directa entre la realidad y la imagen, sino únicamente un sistema de codificación. Así que entramos en el tiempo", explica Nam June Paik (Edith Decker) con relación a la imagen electrónica. De hecho, la cámara de vídeo codifica la imagen grabada en valores abstractos que se vuelven a descodificar en el momento de su proyección. Durante este proceso de abstracción, la imagen videográfica se independiza del input original y se convierte en una imagen estructurada en el tiempo.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Ohlenschläge, Karin Rico, Luis NO DEFINIT Text complet artnodes_2_esp_ohlenschlager.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Des. 2 ARTNODES Cibervisión 02: Dinámicas Fluidas Article http://www.uoc.edu/artnodes/esp/art/ohlenschlager_rico0902/ohlenschlager_rico0902.html