Context bibliogràfic del terme revolució tecnològica

   

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    La "creació" d'aquest "subjecte vident" duu implícit el seu corol·lari: l' "objecte perceptiu". Malgrat tot, en el transcurs de la present revolució tecnològica, a mesura que totes les categories de la representació han cedit davant del domini digital, el que fins ara era una sèrie de representacions asíncrones clarament diferenciades que s' "enviaven" i es rebien com a entitats perceptives pròpies, s'està confonent ràpidament en una amalgama d'interrelacions de gran dinamisme. Sembla que el món dels objectes perceptius s'ha dissolt en el que Baudrillard (1885, pàg. 130) anomenava "l'èxtasi de la comunicació".

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Rajah, Niranjan NO DEFINIT NO DEFINIT Text complet artnodes_1_cat_rajah.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Març 1 ARTNODES Pooja en línia: Internet com a lloc per a la contemplació d'allò que és diví Ponència http://www.uoc.edu/artnodes/cat/art/rianan0302/rianan0302.html

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    Se ha observado que fue la transformación, en el siglo XV, de la óptica medieval en una perspectiva científica y, finalmente, la representación fotográfica, lo que nos ha dado nuestra ontología moderna. Tal como afirma Rotman (1987, pág. 19), "es el código del arte perspectivista... quien ofrece al espectador... el medio para observarse a sí mismo, desde fuera, como sujeto vidente unitario". La "creación" de este "sujeto vidente" lleva implícito su corolario: el "objeto perceptivo". No obstante, en el transcurso de la actual revolución tecnológica, a medida que todas las categorías de la representación han cedido ante el dominio digital, lo que hasta ahora era una serie de representaciones asíncronas claramente diferenciadas que se "enviaban" y se recibían como entidades perceptivas propias, se está confundiendo rápidamente en una amalgama de interrelaciones de gran dinamismo. Parece que el mundo de los objetos perceptivos se ha disuelto en lo que Baudrillard (1885, pág. 130) denominaba "el éxtasis de la comunicación". Este cambio en los modos representativos, perceptivos y cognitivos tambalea nuestra convicción en el mundo de los objetos y los sujetos y da un nuevo sentido al ser.

    Fitxa bibliogràfica: 2002 Rajah, Niranjan NO DEFINIT NO DEFINIT Text complet artnodes_1_esp_rajah.doc NO DEFINIT En línia 1695-5951 Març 1 ARTNODES Pooja en línea: Internet como lugar para la contemplación de lo divino Ponència http://www.uoc.edu/artnodes/esp/art/rianan0302/rianan0302.html