optimització per mitjans socials
optimització per mitjans socials
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca optimització per mitjans socials, n f
- ca SMO, n m/f sigla
- es optimización en medios sociales, n f
- es SMO, n m/f sigla
- fr optimisation pour les médias sociaux, n f
- fr optimisation pour les réseaux sociaux, n f
- fr optimisation sur les réseaux sociaux, n f
- fr référencement social, n m
- fr SMO, n m/f sigla
- en social media optimisation, n
- en social media optimization, n
- en SMO, n sigla
<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>, <Sistemes d'informació>
Definició
Estratègia de màrqueting destinada a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit d'un lloc web o d'un altre recurs digital utilitzant els mitjans socials o les eines vinculades als mitjans socials.
Nota
- La sigla SMO correspon a l'equivalent anglès social media optimisation.
- L'optimització per mitjans socials es pot fer afegint funcionalitats de tipus social directament al web o al recurs digital que es vol promoure (agregadors, marcadors socials, botons de reenviament, etc.), o bé tenint presència directa en plataformes de blogs, vídeos o xarxes socials.