Back to top
optimització per mitjans socials optimització per mitjans socials

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  optimització per mitjans socials, n f
  • ca  SMO, n m/f sigla
  • es  optimización en medios sociales, n f
  • es  SMO, n m/f sigla
  • fr  optimisation pour les médias sociaux, n f
  • fr  optimisation pour les réseaux sociaux, n f
  • fr  optimisation sur les réseaux sociaux, n f
  • fr  référencement social, n m
  • fr  SMO, n m/f sigla
  • en  social media optimisation, n
  • en  social media optimization, n
  • en  SMO, n sigla

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>, <Sistemes d'informació>

Definició
Estratègia de màrqueting destinada a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit d'un lloc web o d'un altre recurs digital utilitzant els mitjans socials o les eines vinculades als mitjans socials.

Nota

  • La sigla SMO correspon a l'equivalent anglès social media optimisation.
  • L'optimització per mitjans socials es pot fer afegint funcionalitats de tipus social directament al web o al recurs digital que es vol promoure (agregadors, marcadors socials, botons de reenviament, etc.), o bé tenint presència directa en plataformes de blogs, vídeos o xarxes socials.