Nous termes en estudi al Consell Supervisor (23/11/2016)

© iStock/Svitlana Niedielska

Aquest dimecres, 23 de novembre, es torna a reunir el Consell Supervisor del TERMCAT.

En aquesta reunió s’estudiaran termes relacionats amb els àmbits de l’educació i d’internet.

Sobre educació, concretament, es valorarà la necessitat o no d’acceptar el calc de l’anglès portafolis (utilitzat en termes com ara portafolis d’aprenentatge, portafolis de docència o portafolis digital), que s’havia desestimat anys enrere en favor de dossier. L’ús generalitzat d’aquest calc entre els docents i el paral·lelisme amb altres llengües són els arguments principals que han fet tornar a plantejar el cas al Consell Supervisor.

Pel que fa als termes d’internet, s’estudiaran els diferents tipus d’icones (smiley, emoji, kaomoji i sticker) i alguns termes relacionats amb el codi lingüístic utilitzat en línia (netspeak, escriptura ideofonemàtica, textism, to text, etc.).

També es revisaran, com es fa habitualment, les decisions preses en les dues reunions precedents, en aquest cas sobre termes de gestió ambiental (bioestimulació, bioventilació, agroremediació, digestat, conducció eficient, isodora, etc.) i de química (nihoni, moscovi, tennessi i oganessó).

Si teniu interès a conèixer més detalls sobre aquesta terminologia, o si sou experts en la matèria, i voleu fer-nos arribar la vostra opinió, poseu-vos en contacte amb nosaltres.

El Consell Supervisor és l’òrgan encarregat de la fixació de la terminologia en llengua catalana, integrat per membres designats per l’Institut d’Estudis Catalans, membres del TERMCAT i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.