Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "empetitir" dins totes les àrees temàtiques

anàlisi de la competència anàlisi de la competència

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  anàlisi de la competència, n f
  • es  análisis de la competencia
  • fr  analyse concurrentielle
  • en  competitor analysis
  • en  competitor research

<Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació>

Definició
Investigació de màrqueting que duu a terme una empresa per estudiar les empreses competidores en un segment de mercat determinat.
anàlisi de la competència anàlisi de la competència

<Economia. Empresa>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'economia i empresa. Barcelona: Dossier Econòmic de Catalunya, 2000. 263 p.

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  anàlisi de la competència, n f
  • es  análisis de la competencia
  • en  competitor analysis
  • en  competitor research

<Economia i empresa>

Definició
Investigació de màrqueting que duu a terme una empresa per estudiar les empreses competidores en un segment de mercat determinat.
anàlisi de la competència anàlisi de la competència

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  anàlisi de la competència, n f
  • es  análisis de la competencia
  • es  estudio de la competencia
  • fr  analyse de la concurrence
  • fr  audit de la concurrence
  • fr  étude de la concurrence
  • en  competitive analysis
  • en  competitor analysis
  • en  competitor research

<Brànding > Brànding verbal > Creació de noms de marca>

Definició
Estudi detallat dels noms de marques concurrents i competidores en una categoria de productes determinada.

Nota

  • Una anàlisi de la competència sol incloure l'estudi de les estratègies de creació de noms, l'arquitectura de marca, el posicionament o els tipus de noms de les marques competidores.
antagonista competitiu antagonista competitiu

<.FITXA MODIFICADA>, <Bioquímica i biologia molecular>, <Farmacologia > Farmacodinàmica>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS; FUNDACIÓ ACADÈMIA DE CIÈNCIES MÈDIQUES I DE LA SALUT DE CATALUNYA I DE BALEARS; ENCICLOPÈDIA CATALANA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; CATALUNYA. DEPARTAMENT DE SALUT. Diccionari enciclopèdic de medicina (DEMCAT): Versió de treball [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2015-2021 (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/183/>

  • ca  antagonista competitiu, n m

<.FITXA MODIFICADA>, <Bioquímica i biologia molecular>, <Farmacologia > Farmacodinàmica>

Definició
Substància que competeix amb un substrat o un enzim, interferint així amb l'activitat metabòlica normal.

Nota

  • L'antagonista és normalment un substrat anàleg.
aprenentatge mecànic aprenentatge mecànic

<Ciències socials > Educació>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

CATALUNYA. DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'educació [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2011. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/132>

  • ca  aprenentatge mecànic, n m
  • ca  aprenentatge memorístic, n m
  • ca  aprenentatge repetitiu, n m sin. compl.
  • es  aprendizaje mecánico
  • es  aprendizaje memorístico
  • es  aprendizaje repetitivo
  • fr  apprentissage mécanique
  • fr  apprentissage par mémorisation
  • fr  apprentissage par répetition
  • en  rote learning

<Educació > Didàctica > Aprenentatge>

Definició
Aprenentatge caracteritzat per l'adquisició memorística de nous coneixements sense establir relacions entre els coneixements previs i els adquirits.

Nota

  • L'aprenentatge mecànic s'oposa a l'aprenentatge significatiu.
assaig immunoradiomètric competitiu assaig immunoradiomètric competitiu

<Immunologia>, <Tècniques diagnòstiques i de tractament>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, que pot requerir una revisió, procedeix de l'obra següent:

INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS; FUNDACIÓ ACADÈMIA DE CIÈNCIES MÈDIQUES I DE LA SALUT DE CATALUNYA I DE BALEARS; ENCICLOPÈDIA CATALANA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; CATALUNYA. DEPARTAMENT DE SALUT. Diccionari enciclopèdic de medicina (DEMCAT): Versió de treball [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2015-2021 (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/183/>

  • ca  assaig immunoradiomètric competitiu, n m

<Immunologia>, <Tècniques diagnòstiques i de tractament>

Definició
Radioimmunoassaig competitiu en què, en lloc d'emprar un antigen radiomarcat, s'utilitza un anticòs radiomarcat.
avantatge competitiu avantatge competitiu

<Empresa > Administració i direcció d'empreses > Planificació estratègica>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Vocabulari de la planificació estratègica [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2005. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/35/>

  • ca  avantatge competitiu, n m
  • es  ventaja competitiva
  • fr  avantage concurrentiel
  • en  competitive advantage

<Empresa > Administració i direcció d'empreses > Planificació estratègica>

Definició
Factor que dona preferència a una organització en una tasca concreta respecte dels seus competidors.

Nota

  • L'avantatge competitiu pot residir en la qualitat, el preu dels productes, la imatge de marca, el sistema de distribució, la tecnologia, els recursos humans, etc.
avantatge competitiu avantatge competitiu

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  avantatge competitiu, n m
  • es  ventaja competitiva
  • fr  avantage concurrentiel
  • en  competitive advantage

<Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting>

Definició
Factor que dona preferència competitiva a una organització en una activitat econòmica concreta.

Nota

  • L'avantatge competitiu pot residir en la qualitat, el preu dels productes, la imatge de marca, el sistema de distribució, la tecnologia, els recursos humans, etc.
avantatge competitiu avantatge competitiu

<Economia. Empresa>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'economia i empresa. Barcelona: Dossier Econòmic de Catalunya, 2000. 263 p.

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  avantatge competitiu, n m
  • es  ventaja competitiva
  • en  competitive advantage

<Economia i empresa>

Definició
Factor que dona preferència competitiva a una organització en una activitat econòmica concreta.

Nota

  • L'avantatge competitiu pot residir en la qualitat, el preu dels productes, la imatge de marca, el sistema de distribució, la tecnologia, els recursos humans, etc.
cap de sèrie cap de sèrie

<Esport > Ciclisme>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de ciclisme. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1991. 98 p.; 20 cm. (Diccionaris dels esports olímpics; 3)
ISBN 84-7739-217-X

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  cap de sèrie, n m, f
  • es  cabeza de serie
  • fr  tête de série
  • en  heat winner
  • en  seeded competitor

<Esport > Ciclisme>

Definició
Corredor o equip d'alt nivell que s'exclou del sorteig previ a les sèries eliminatòries per mantenir l'interès de la competició.