Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "entendre" dins totes les àrees temàtiques

entendre-hi entendre-hi

<Ciències socials > Sociologia>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

BREU, Marta. Diccionari LGBT (lèsbic, gai, bisexual, trans) [en línia]. 3a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2021. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/256/

  • ca  entendre-hi, v intr
  • ca  ser de la família, v intr sin. compl.
  • ca  ser del gremi, v intr sin. compl.
  • es  entender, v intr
  • es  pertenecer al coro, v intr
  • es  ser del gremio, v intr
  • fr  en être, v intr
  • en  be family, to, v intr

<LGBT > Orientació sexual > Homosexualitat>

Definició
Ser homosexual.

Nota

  • Aquests verbs s'utilitzen sobretot entre homosexuals i bisexuals.
in albis in albis

<Dret > Dret romà > Locucions i expressions llatines>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

PARLAMENT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT D'ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC. Diccionari de locucions i expressions llatines de l'àmbit parlamentari [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2020.
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/274>

  • la  in albis, adv
  • ca  (quedar-se) en blanc, adv
  • ca  sense entendre res, adv
  • ca  sense saber què dir, adv
  • es  in albis, adv
  • es  (quedarse) en blanco, adv
  • es  sin comprender, adv

<Locucions i expressions llatines de l'àmbit parlamentari>

Definició
Significat literal: En blanc.

Nota

  • Locució adverbial d'àmbit general emprada per a dir que algú resta sense comprendre el que es diu o el que es llegeix.
    Exemple: A Catalunya fa set mesos que no se'n parla des de les instàncies governamentals, d'energia nuclear. Estem in albis, per continuar amb el llatí que s'utilitzava ahir aquí.
oportunitat de sentir oportunitat de sentir

<Comunicació > Publicitat>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  oportunitat de sentir, n f
  • ca  OTH, n f sigla
  • es  oportunidad de oír
  • es  ODO sigla
  • es  OTH sigla
  • fr  occasion d'entendre
  • fr  ODE sigla
  • en  opportunity to hear
  • en  OTH sigla

<Comunicació > Publicitat>

Definició
Freqüència mitjana de vegades que una persona del públic objectiu ha contactat amb una campanya publicitària a través de la ràdio.

Nota

  • Generalment s'empra la sigla OTH, que prové de la denominació anglesa opportunity to hear.
oportunitat de sentir oportunitat de sentir

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  oportunitat de sentir, n f
  • ca  OTH, n f sigla
  • es  oportunidad de oír
  • es  ODO sigla
  • es  OTH sigla
  • fr  occasion d'entendre
  • fr  ODE sigla
  • en  opportunity to hear
  • en  OTH sigla

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Mitjans>

Definició
Freqüència mitjana de vegades que una persona del públic objectiu ha contactat amb una campanya publicitària a través de la ràdio.

Nota

  • La sigla OTH correspon a l'equivalent anglès opportunity to hear.