Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "exigència" dins totes les àrees temàtiques

exigència de servei exigència de servei

<Energia > Energia elèctrica > Tarifació>

Font de la imatge

Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.

Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.

  • ca  exigència de servei, n f
  • es  exigencia de servicio
  • de  Betriebsanforderung

<Energia > Energia elèctrica > Tarifació>

requisit requisit

<Empresa > Gestió de la qualitat>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 9000:2015 Sistemes de gestió de la qualitat. Principis bàsics i vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 9000:2015).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic CTN 66 Gestió de la Qualitat i Avaluació de la Conformitat, la secretaria del qual és a càrrec d'UNE. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb UNE per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes de la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Els equivalents italians, gallecs, portuguesos i romanesos procedeixen de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; REALITER. Terminologia de gestió de la qualitat [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/113/>
La negreta de determinats termes en l'interior de definicions i notes indica que la consulta d'aquests termes en la seva fitxa pròpia permet completar o ampliar el significat de la definició o la nota en què apareixen.

  • ca  requisit, n m
  • es  requisito, n m
  • fr  exigence, n f
  • gl  requisito, n m
  • it  requisito, n m
  • pt  exigência, n f
  • pt  requisito, n m
  • ro  cerinţe, n f pl
  • en  requirement, n

<Gestió de la qualitat > Sistemes de gestió>

Definició
Necessitat o expectativa establerta, generalment implícita o obligatòria.

Nota

  • 1. "Generalment implícita" significa que és una pràctica habitual o comuna per a l'organització i per a les parts interessades que la necessitat o l'expectativa en qüestió estigui implícita.
  • 2. Un requisit especificat és, per exemple, el que s'estipula a la informació documentada.
  • 3. Es pot utilitzar un qualificatiu per a identificar un tipus específic de requisit, per exemple, el requisit d'un producte, el requisit del client o el requisit de la qualitat.
  • 4. Els requisits els poden crear les diferents parts interessades o bé la mateixa organització.
  • 5. Per a obtenir una satisfacció del client alta pot ser necessari complir una expectativa d'un client encara que no estigui declarada ni sigui generalment implícita o obligatòria.
  • 6. Aquest terme és un dels més comuns i aporta una de les definicions essencials per a les normes dels sistemes de gestió que es proporcionen a l'annex SL del Suplement ISO consolidat de la Part 1 de les Directives ISO/CEI. La definició original s'ha modificat afegint les notes de la 3 a la 5 a l'entrada.