Cercaterm
Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública.
Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).
Resultats per a la cerca "exigència" dins totes les àrees temàtiques
<Energia > Energia elèctrica > Tarifació>
Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.
Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.
- ca exigència de servei, n f
- es exigencia de servicio
- de Betriebsanforderung
<Energia > Energia elèctrica > Tarifació>
<Empresa > Gestió de la qualitat>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 9000:2015 Sistemes de gestió de la qualitat. Principis bàsics i vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 9000:2015).
Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic CTN 66 Gestió de la Qualitat i Avaluació de la Conformitat, la secretaria del qual és a càrrec d'UNE. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb UNE per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes de la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Els equivalents italians, gallecs, portuguesos i romanesos procedeixen de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; REALITER. Terminologia de gestió de la qualitat [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/113/>
La negreta de determinats termes en l'interior de definicions i notes indica que la consulta d'aquests termes en la seva fitxa pròpia permet completar o ampliar el significat de la definició o la nota en què apareixen.
- ca requisit, n m
- es requisito, n m
- fr exigence, n f
- gl requisito, n m
- it requisito, n m
- pt exigência, n f
- pt requisito, n m
- ro cerinţe, n f pl
- en requirement, n
<Gestió de la qualitat > Sistemes de gestió>
Definició
Nota
- 1. "Generalment implícita" significa que és una pràctica habitual o comuna per a l'organització i per a les parts interessades que la necessitat o l'expectativa en qüestió estigui implícita.
- 2. Un requisit especificat és, per exemple, el que s'estipula a la informació documentada.
- 3. Es pot utilitzar un qualificatiu per a identificar un tipus específic de requisit, per exemple, el requisit d'un producte, el requisit del client o el requisit de la qualitat.
- 4. Els requisits els poden crear les diferents parts interessades o bé la mateixa organització.
- 5. Per a obtenir una satisfacció del client alta pot ser necessari complir una expectativa d'un client encara que no estigui declarada ni sigui generalment implícita o obligatòria.
- 6. Aquest terme és un dels més comuns i aporta una de les definicions essencials per a les normes dels sistemes de gestió que es proporcionen a l'annex SL del Suplement ISO consolidat de la Part 1 de les Directives ISO/CEI. La definició original s'ha modificat afegint les notes de la 3 a la 5 a l'entrada.