Cercaterm
Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública.
Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).
Resultats per a la cerca "fashion" dins totes les àrees temàtiques
<Indústria > Indústria tèxtil > Confecció>
Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.
Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.
- ca moda, n f
- es moda
- fr mode
- en fashion
<Indústria > Indústria tèxtil > Confecció>
Definició
<Empresa > Comunicació empresarial>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca moda, n f
- es moda
- en fashion
- en mode
<Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia>
Definició
<Sociologia i ciències socials>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>
- ca moda, n f
- es moda, n f
- fr mode, n f
- en fashion, n
<Lleure i consum > Estils de vida, moda i consum>
Definició
Nota
- 1. La moda no es limita als elements d'aparença personal, sinó que apareix, al llarg de la història, com un dels grans principis de canvi social, de transformació de les societats humanes, que afecta els àmbits més variats: arquitectura, tria de noms, cuina, decoració, llengua, música, tecnologia, estil de vida o turisme.
- 2. Malgrat el seu caràcter discontinu, la moda constitueix una manera de comportament que es troba en la línia de l'hàbit i el costum; la pressió de l'ambient impel·leix les persones a adaptar-se a les innovacions que imposa la moda.