Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "fashion" dins totes les àrees temàtiques

moda moda

<Indústria > Indústria tèxtil > Confecció>

Font de la imatge

Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.

Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.

  • ca  moda, n f
  • es  moda
  • fr  mode
  • en  fashion

<Indústria > Indústria tèxtil > Confecció>

Definició
Ús social que condiciona la indumentària segons unes normes preestablertes que varien d'acord amb l'època i la civilització.
moda moda

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  moda, n f
  • es  moda
  • en  fashion
  • en  mode

<Comunicació empresarial > Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia>

Definició
Ús passatger que regula, segons el gust del moment, la manera de vestir-se, de maquillar-se, de divertir-se, de viure, de decorar, etc.
moda moda

<Sociologia i ciències socials>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>

  • ca  moda, n f
  • es  moda, n f
  • fr  mode, n f
  • en  fashion, n

<Lleure i consum > Estils de vida, moda i consum>

Definició
Manera col·lectiva i passatgera de ser, de pensar, de viure, de comportar-se pròpia d'un entorn i una època determinats.

Nota

  • 1. La moda no es limita als elements d'aparença personal, sinó que apareix, al llarg de la història, com un dels grans principis de canvi social, de transformació de les societats humanes, que afecta els àmbits més variats: arquitectura, tria de noms, cuina, decoració, llengua, música, tecnologia, estil de vida o turisme.
  • 2. Malgrat el seu caràcter discontinu, la moda constitueix una manera de comportament que es troba en la línia de l'hàbit i el costum; la pressió de l'ambient impel·leix les persones a adaptar-se a les innovacions que imposa la moda.