La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI ludopublicitat, publicitat lúdica o ludificació?
- es (ludificació) gamificación, n f
- es (ludificació) jueguización, n f
- es (ludificació) juguetización, n f
- es (ludificació) ludificación, n f
- fr (ludificació) gamification, n f
- fr (ludificació) ludification, n f
- fr (ludopublicitat) ludopubilcité, n f
- fr (ludopublicitat) publicité ludique, n f
- it (ludificació) gamification, n f
- it (ludificació) ludicizzazione, n f
- en (ludificació) gamification, n
- en (ludopublicitat) adgaming, n
- en (ludopublicitat) advergaming, n
- en (ludopublicitat) advertgaming, n
- en (ludopublicitat) game advertising, n
- en (ludopublicitat) gamevertising, n
<Arts > Ceràmica>, <Comunicació. Audiovisuals > Publicitat>, <Ciències socials > Psicologia>
Definició
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
Nota
- Podeu consultar les fitxes completes de ludopublicitat i ludificació al Cercaterm, i també el document de criteri original,Com es pot dir advergaming en català?, en el web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/com-pot-dir-advergaming-catala).