Back to top
anàlisi de sentiments anàlisi de sentiments

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor del TERMCAT.

Els termes normalitzats han estat objecte d'un estudi exhaustiu que en garanteix l'adequació terminològica i s'han sotmès a l'aprovació del Consell Supervisor, un òrgan permanent i col·legiat amb representants de l'Institut d'Estudis Catalans i el TERMCAT, i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.

  • ca  anàlisi de sentiments, n f
  • ca  anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
  • es  análisis de opiniones, n m
  • es  análisis de sentimientos, n m
  • es  minería de opiniones, n f
  • fr  analyse de sentiments, n f
  • fr  détection d'opinions, n f
  • en  opinion mining, n
  • en  sentiment analysis, n
  • en  sentiment mining, n

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.

Nota

  • En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi de sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).