anàlisi de sentiments
anàlisi de sentiments
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca anàlisi de sentiments, n f
- ca anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
- es análisis de opiniones, n m
- es análisis de sentimientos, n m
- es minería de opiniones, n f
- fr analyse de sentiments, n f
- fr détection d'opinions, n f
- en opinion mining, n
- en sentiment analysis, n
- en sentiment mining, n
<Empresa > Màrqueting. Comercialització>
Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.
Nota
- En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi de sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).