La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA; ENCICLOPÈDIA CATALANA. Diccionari d'enginyeria civil [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2017. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/240/>
Les paraules marcades entre circumflexos (^) en l'interior d'una definició indiquen que es tracta de termes amb fitxa pròpia en el diccionari que poden ajudar a ampliar el significat d'aquella definició.
Per problemes tecnològics de representació gràfica, s'ha suprimit part d'algunes definicions. La informació completa es pot consultar a l'edició en paper d'aquesta obra.
- ca coeficient de fregament longitudinal de càlcul, n m
- es coeficiente de rozamiento longitudinal de cálculo
- en design coefficient of longitudinal deceleration
<Enginyeria civil > Enginyeria del transport>
Definició
Es considera que aquest coeficient ha de ser quelcom inferior al realment existent entre un pneumàtic en bon estat i un paviment moll, a fi de donar un marge de seguretat.
La normativa de traçat de carreteres espanyola (3.1-IC) estableix per a aquest coeficient uns valors variables en funció de la velocitat inicial, que van de 0,432 per a 40 km/h a 0,249 per a 150 km/h.