Back to top
coeficient de fregament longitudinal de càlcul coeficient de fregament longitudinal de càlcul

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA; ENCICLOPÈDIA CATALANA. Diccionari d'enginyeria civil [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2017. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/240/>
Les paraules marcades entre circumflexos (^) en l'interior d'una definició indiquen que es tracta de termes amb fitxa pròpia en el diccionari que poden ajudar a ampliar el significat d'aquella definició.

Per problemes tecnològics de representació gràfica, s'ha suprimit part d'algunes definicions. La informació completa es pot consultar a l'edició en paper d'aquesta obra.

  • ca  coeficient de fregament longitudinal de càlcul, n m
  • es  coeficiente de rozamiento longitudinal de cálculo
  • en  design coefficient of longitudinal deceleration

<Enginyeria civil > Enginyeria del transport>

Definició
Coeficient de fregament entre el pneumàtic i el paviment usat en el càlcul de la distància de frenada i, per tant, en el càlcul de la ^distància de parada^.

Es considera que aquest coeficient ha de ser quelcom inferior al realment existent entre un pneumàtic en bon estat i un paviment moll, a fi de donar un marge de seguretat.

La normativa de traçat de carreteres espanyola (3.1-IC) estableix per a aquest coeficient uns valors variables en funció de la velocitat inicial, que van de 0,432 per a 40 km/h a 0,249 per a 150 km/h.