Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2021. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>
Aquesta obra és un avançament del diccionari complet, en curs d'elaboració.

  • ca  competència, n f
  • ca  concurrència, n f
  • es  competencia
  • fr  concurrence
  • en  competition

<Perspectiva sociològica > Conceptes bàsics>, <Estructura econòmica i política > Economia i sistemes socioeconòmics > Mercat i sistema de preus>

Definició
Situació de mercat caracteritzada per un nombre elevat d'empreses productores i de consumidors del mateix bé, els quals procuren maximitzar el seu benefici i la seva satisfacció, respectivament, i en què els preus estan determinats per les forces de l'oferta i la demanda.