Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, que ha estat cedida pels seus autors, procedeix de l'obra següent:

PÉREZ SALDANYA, Manuel; MESTRE, Rosanna; SANMARTÍN, Ofèlia. Diccionari de lingüística [en línia]. València: Acadèmia Valenciana de la Llengua; Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022.
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/308>

  • ca  adquisició, n f
  • es  adquisición
  • fr  acquisition
  • en  acquisition

<Lingüística>

Definició
Procés d'aprenentatge d'una llengua, generalment la materna.

Nota

  • Les hipòtesis més importants formulades sobre el procés d'adquisició del llenguatge són la conductista de Burrhus Frederick Skinner, la innatista de Noam Chomsky i la constructivista de Jean Piaget. Per a Skinner, l'aprenentatge lingüístic és un fet bàsicament social que s'explica a partir dels estímuls a què està sotmés l'infant i, concretament, a partir de les cadenes d'estímul-resposta-reforç. Chomsky, en canvi, parteix de la idea que l'estímul és molt pobre, i que el ràpid procés d'aprenentatge només pot explicar-se si es postula que l'infant té una predisposició innata a adquirir el llenguatge i posseeix interioritzats una sèrie d'universals lingüístics. Piaget, finalment, adopta una perspectiva intermèdia, ja que considera que la capacitat lingüística està íntimament associada a la resta de capacitats cognitives i exigeix un procés de maduració del cervell.