Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "idone�tat" dins totes les àrees temàtiques

aptitud per a l'ús aptitud per a l'ús

<Ciències de la Terra>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 14050:2010 Gestió ambiental. Vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 14050:2009).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic AEN/CTN 150 Gestió Ambiental, la secretaria del qual és a càrrec d'AENOR. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb AENOR per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

El símbol cod precedeix el codi de referència que permet localitzar els termes dins del text de la norma. Els termes de les definicions i de les notes que tenen una entrada específica en la norma es presenten en negreta seguits del codi de referència entre parèntesis.

  • ca  aptitud per a l'ús, n f
  • es  aptitud para el uso
  • fr  aptitude à l'emploi
  • it  idoneità allo scopo
  • pt  adequação ao propósito
  • pt  aptidão para a finalidade
  • en  fitness for purpose
  • de  Gebrauchstauglichkeit
  • cod  8.3.3.1

<Gestió ambiental>

Definició
Capacitat d'un producte (6.2), procés (6.4) o servei per a acomplir l'objectiu definit d'acord amb unes condicions específiques.

Nota

  • [ISO 14024:1999]
aptitud per a l'ús aptitud per a l'ús

<Medi ambient > Gestió ambiental>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 14050:2010 Gestió ambiental. Vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 14050:2009).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic AEN/CTN 150 Gestió Ambiental, la secretaria del qual és a càrrec d'AENOR. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb AENOR per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

El símbol cod precedeix el codi de referència que permet localitzar els termes dins del text de la norma. Els termes de les definicions i de les notes que tenen una entrada específica en la norma es presenten en negreta seguits del codi de referència entre parèntesis.

  • ca  aptitud per a l'ús, n f
  • es  aptitud para el uso
  • fr  aptitude à l'emploi
  • it  idoneità allo scopo
  • pt  adequação ao propósito
  • pt  aptidão para a finalidade
  • en  fitness for purpose
  • de  Gebrauchstauglichkeit
  • cod  8.3.3.1

<Gestió ambiental>

Definició
Capacitat d'un producte (6.2), procés (6.4) o servei per a acomplir l'objectiu definit d'acord amb unes condicions específiques.

Nota

  • [ISO 14024:1999]
atac de suplantació d'identitat atac de suplantació d'identitat

<TIC > Telecomunicacions > Telemàtica > Ciberseguretat>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Terminologia de la ciberseguretat [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2017-2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/239>

  • ca  atac de suplantació d'identitat, n m
  • es  ataque de suplantación de identidad, n m
  • fr  attaque d'usurpation d'identité, n f
  • en  impersonation attack, n

<Ciberseguretat > Atacs>

Definició
Atac que consisteix a fer-se passar per una altra persona per convèncer la víctima amb l'objectiu de rebre la informació desitjada directament de la víctima, sense desvetllar sospites.

Nota

  • En l'atac de suplantació d'identitat, els atacants se solen fer passar per reparadors, personal d'assistència tècnica, administradors, un tercer de confiança o un company de feina.
atribut d'identitat atribut d'identitat

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  atribut d'identitat, n m
  • es  atributo de identidad

<Comunicació empresarial > Comunicació > Comunicació corporativa i institucional>

Definició
Cadascuna de les qualitats o característiques que configuren la identitat corporativa d'una organització.
auditoria d'identitat verbal auditoria d'identitat verbal

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  auditoria d'identitat verbal, n f
  • es  auditoría de identidad verbal
  • fr  audit d'identité verbale
  • fr  audit de langage
  • en  brand language audit
  • en  brand verbal audit
  • en  verbal audit

<Brànding > Brànding verbal>

Definició
Estudi sincrònic que té l'objectiu d'analitzar i avaluar l'ús, la política, la gestió i la planificació de la identitat verbal d'una marca a fi de fer-ne una diagnosi i prendre les decisions estratègiques i tàctiques pertinents.
brànding personal brànding personal

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  brànding personal, n m
  • ca  construcció de la identitat personal, n f
  • es  branding personal, n m
  • fr  management de soi, n m
  • fr  marketing de soi, n m
  • fr  personal branding, n m
  • en  personal branding, n

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de les marques personals.

Nota

  • Quant a la identitat verbal, el brànding personal afecta especialment l'elecció del nom, els missatges i el to de veu que s'utilitzen durant el desenvolupament de la marca personal.
brànding personal brànding personal

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  brànding personal, n m
  • ca  construcció de la identitat personal, n f
  • es  branding personal
  • fr  management de soi
  • fr  marketing de soi
  • fr  personal branding
  • en  personal branding

<Brànding > Brànding > Conceptes generals>

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de les marques personals.

Nota

  • Quant a la identitat verbal, el brànding personal afecta especialment l'elecció del nom, els missatges i el to de veu que s'utilitzen durant el desenvolupament de la marca personal.
brànding sonor brànding sonor

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  brànding sonor, n m
  • ca  construcció de la identitat sonora, n f
  • es  audiobranding, n m
  • es  branding acústico, n m
  • es  branding auditivo, n m
  • es  branding sonoro, n m
  • fr  branding auditif, n m
  • fr  branding sonore, n m
  • en  acoustic branding, n
  • en  audio branding, n
  • en  sonic branding, n
  • en  sound branding, n

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de la identitat sonora de les marques.
brànding sonor brànding sonor

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  brànding sonor, n m
  • ca  construcció de la identitat sonora, n f
  • es  audiobranding
  • es  branding acústico
  • es  branding auditivo
  • es  branding sonoro
  • fr  branding auditif
  • fr  branding sonore
  • en  acoustic branding
  • en  audio branding
  • en  sonic branding
  • en  sound branding

<Brànding > Brànding verbal > Brànding sonor>

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de la identitat sonora de les marques.
brànding verbal brànding verbal

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  brànding verbal, n m
  • ca  construcció de la identitat verbal, n f
  • es  branding verbal, n m
  • fr  branding verbal, n m
  • en  verbal branding, n

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de la identitat verbal de les marques.