Cercaterm
Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública.
Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).
Resultats per a la cerca "ramificaci��" dins totes les àrees temàtiques
<Ciències socials>

La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI ludopublicitat, publicitat lúdica o ludificació?
- es (ludificació) gamificación, n f
- es (ludificació) jueguización, n f
- es (ludificació) juguetización, n f
- es (ludificació) ludificación, n f
- fr (ludificació) gamification, n f
- fr (ludificació) ludification, n f
- fr (ludopublicitat) ludopubilcité, n f
- fr (ludopublicitat) publicité ludique, n f
- it (ludificació) gamification, n f
- it (ludificació) ludicizzazione, n f
- en (ludificació) gamification, n
- en (ludopublicitat) adgaming, n
- en (ludopublicitat) advergaming, n
- en (ludopublicitat) advertgaming, n
- en (ludopublicitat) game advertising, n
- en (ludopublicitat) gamevertising, n
<Ciències socials > Psicologia>
Definició
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
Nota
- Podeu consultar les fitxes completes de ludopublicitat i ludificació al Cercaterm, i també el document de criteri original,Com es pot dir advergaming en català?, en el web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/com-pot-dir-advergaming-catala).
<Comunicació. Audiovisuals>

La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI ludopublicitat, publicitat lúdica o ludificació?
- es (ludificació) gamificación, n f
- es (ludificació) jueguización, n f
- es (ludificació) juguetización, n f
- es (ludificació) ludificación, n f
- fr (ludificació) gamification, n f
- fr (ludificació) ludification, n f
- fr (ludopublicitat) ludopubilcité, n f
- fr (ludopublicitat) publicité ludique, n f
- it (ludificació) gamification, n f
- it (ludificació) ludicizzazione, n f
- en (ludificació) gamification, n
- en (ludopublicitat) adgaming, n
- en (ludopublicitat) advergaming, n
- en (ludopublicitat) advertgaming, n
- en (ludopublicitat) game advertising, n
- en (ludopublicitat) gamevertising, n
<Comunicació. Audiovisuals > Publicitat>
Definició
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
Nota
- Podeu consultar les fitxes completes de ludopublicitat i ludificació al Cercaterm, i també el document de criteri original,Com es pot dir advergaming en català?, en el web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/com-pot-dir-advergaming-catala).
<Arts>

La informació d'aquesta fitxa és l'adaptació resumida d'un criteri elaborat pel TERMCAT.
En el camp de la denominació i els equivalents, quan es tracta de fitxes que exposen un criteri general, es recullen sovint uns quants exemples. Aquests casos s'indiquen amb la marca (EXEMPLE) al final, en uns quants casos precedits d'informació sobre el punt que exemplifiquen.
En el camp dels equivalents, quan es tracta de fitxes que posen en relació dos termes o més, s'indica al costat de cada forma, en cursiva, quina és la denominació catalana principal corresponent.
En el camp de la nota s'indica on es pot consultar la versió completa del criteri, sempre que es tracti d'un document disponible en línia.
Aquesta fitxa de criteri, juntament amb totes les altres fitxes de criteri contingudes en el Cercaterm, forma part del Diccionari de criteris terminològics. Aquest diccionari es pot consultar complet en la pàgina de diccionaris en línia del web del TERMCAT (http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/187).
- ca 0 CRITERI ludopublicitat, publicitat lúdica o ludificació?
- es (ludificació) gamificación, n f
- es (ludificació) jueguización, n f
- es (ludificació) juguetización, n f
- es (ludificació) ludificación, n f
- fr (ludificació) gamification, n f
- fr (ludificació) ludification, n f
- fr (ludopublicitat) ludopubilcité, n f
- fr (ludopublicitat) publicité ludique, n f
- it (ludificació) gamification, n f
- it (ludificació) ludicizzazione, n f
- en (ludificació) gamification, n
- en (ludopublicitat) adgaming, n
- en (ludopublicitat) advergaming, n
- en (ludopublicitat) advertgaming, n
- en (ludopublicitat) game advertising, n
- en (ludopublicitat) gamevertising, n
<Arts > Ceràmica>
Definició
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
Nota
- Podeu consultar les fitxes completes de ludopublicitat i ludificació al Cercaterm, i també el document de criteri original,Com es pot dir advergaming en català?, en el web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/com-pot-dir-advergaming-catala).
<Ciències socials > Educació > Gestió universitària>

La informació d'aquesta fitxa, que ha estat cedida per la Xarxa Vives d'universitats, procedeix de l'obra següent:
XARXA VIVES D'UNIVERSITATS. Nomenclatura de gestió universitària [en línia]. 5a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022.
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/180>
- ca acta de qualificació, n f
- es acta de calificación, n f
- en assessment results, n
<Gestió universitària > Estudis de doctorat / Doctoral studies>
<Economia > Crisi econòmica>

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Lèxic de la crisi econòmica [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2014. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/177>
- ca agència de qualificació, n f
- ca agència de qualificació creditícia, n f
- es agencia de calificación crediticia
- fr agence de notation
- fr agence de notation de crédit
- it agenzia di rating del credito
- it agenzia per la valutazione dei crediti
- pt agência de classificaçâo de risco
- pt agência de notação de risco
- pt sociedade de classificaçâo
- pt sociedade de notação de risco
- pt ANR sigla
- en credit rating agency
- en rating agency
- en CRA sigla
- de Kreditratingagentur
- de Ratingagentur
<Crisi econòmica>
<Informàtica > Programari>

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor del TERMCAT.
Els termes normalitzats han estat objecte d'un estudi exhaustiu que en garanteix l'adequació terminològica i s'han sotmès a l'aprovació del Consell Supervisor, un òrgan permanent i col·legiat amb representants de l'Institut d'Estudis Catalans i el TERMCAT, i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.
- ca algorisme de ramificació i poda, n m
- es algoritmo de ramificación y acotación, n m
- es algoritmo de ramificación y poda, n m
- fr algorithme branche-et-limite, n m
- fr algorithme de séparation et évaluation, n m
- en B + B algorithm, n
- en branch-and-bound algorithm, n
- en leaps-and-bounds algorithm, n
<Informàtica > Programari>
Definició
<Indústria > Indústria de la pell>

Atenció! La informació d'aquesta fitxa pot requerir una revisió.
Si teniu dubtes sobre un punt concret, adreceu-vos al Servei d'atenció personalitzada.
- ca basificació, n f
- es basificación
<Indústria > Indústria de la pell>
Definició
<Tecnologies de la informació i la comunicació>

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Societat de la informació. Noves tecnologies i Internet: diccionari terminològic. 2a ed. rev. i ampl. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, 2003. 345 p. ISBN 84-393-6127-0
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca bifurcació, n f
- es bifurcación
- es ramificación
- fr bifurcation
- fr branchement
- en branching
<Infraestructures tecnològiques > Sistemes i equips de telecomunicació > Informàtica>
Definició
<Informàtica > Programari>

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor del TERMCAT.
Els termes normalitzats han estat objecte d'un estudi exhaustiu que en garanteix l'adequació terminològica i s'han sotmès a l'aprovació del Consell Supervisor, un òrgan permanent i col·legiat amb representants de l'Institut d'Estudis Catalans i el TERMCAT, i especialistes dels diversos àmbits del coneixement.
- ca bifurcació, n f
- es bifurcación
- es ramificación
- fr bifurcation
- fr branchement
- en branching
<Informàtica > Programari>
Definició
<Esport > Atletisme>

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'atletisme [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2009. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/19/>
- ca competició de qualificació, n f
- es competición de calificación
- fr compétition de qualification
- en qualifying competition
<Esport > Atletisme>