Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessiteu més informació, us podeu adreçar al Servei de Consultes (cal que us hi registreu prèviament).

 

Resultats per a la cerca "renom" dins totes les àrees temàtiques

marca de renom marca de renom

<Dret mercantil>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, que ha estat cedida pels Serveis Lingüístics de la Universitat de Barcelona i pel Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, procedeix de l'obra següent:

LLABRÉS FUSTER, Antoni; PONS, Eva (coord.). Vocabulari de dret [en línia]. 2a ed. València: Universitat de València. Facultat de Dret: Servei de Política Lingüística; Barcelona: Universitat de Barcelona. Facultat de Dret: Serveis Lingüístics, 2015.
<<http://www.ub.edu/ubterm/obres/dret-vocabulari.xml>
Les dades originals poden haver estat actualitzades posteriorment pels autors o, amb el seu vistiplau, pel TERMCAT.

  • ca  marca de renom, n f
  • es  marca de renombre, n f

<Dret mercantil>

marca de renom marca de renom

<Empresa > Màrqueting. Comercialització > Brànding>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, cedida per Jordi Garcia Soler, procedeix del Diccionari de brànding verbal, obra del mateix autor actualment en curs d'edició, elaborada amb l'assessorament del TERMCAT.

  • ca  marca de renom, n f
  • es  marca renombrada
  • fr  marque d'haute renommée
  • fr  marque renommée
  • en  famous brand
  • en  famous trademark
  • en  highly renowed mark
  • en  renowed mark
  • en  reputed mark

<Brànding > Brànding verbal > Creació de noms de marca > Protecció jurídica>

Definició
Marca que és coneguda pel públic en general del mercat en què es comercialitza, com a conseqüència del seu volum de vendes, la durada, intensitat o abast geogràfic del seu ús o bé la valoració o el prestigi aconseguits.

Nota

  • En relació amb una marca notòria, la marca de renom té encara més força i valor perquè no només és coneguda pel públic objectiu de la marca, sinó pel públic en general, raó per la qual gaudeix d'una protecció jurídica i un valor econòmic més grans.