Back to top

Cercaterm

Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública. 

Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).

 

Resultats per a la cerca "símbol" dins totes les àrees temàtiques

omega omega

<Llengua > Lingüística>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, que ha estat cedida pels seus autors, procedeix de l'obra següent:

PÉREZ SALDANYA, Manuel; MESTRE, Rosanna; SANMARTÍN, Ofèlia. Diccionari de lingüística [en línia]. València: Acadèmia Valenciana de la Llengua; Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022.
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/308>

  • ca  omega, n f
  • es  omega
  • fr  oméga
  • en  símbol

<Lingüística>

Definició
En gramàtica liminar, primera unitat, de símbol ω, de cadascun dels nivells d'anàlisi utilitzats en aquesta gramàtica.

Nota

  • El valor funcional d'aquesta unitat varia segons el nivell en què es trobe. En el nivell d'ordre (ω / φ), per exemple, omega té el valor funcional de tema o antecedent; en el nivell de concordança (ω = φ), en canvi, té el valor d'unitat concordant. S'oposa a antiomega.
símbol símbol

<Ciències socials > Antropologia>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

FUNDACIÓ BARCELONA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'antropologia. Barcelona: Fundació Barcelona, 1993. 153 p. (Diccionaris terminològics)
ISBN 84-88169-05-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  símbol, n m
  • es  símbolo
  • en  symbol

<Antropologia>

Definició
Representació carregada de significació intersubjectiva que es pot materialitzar en un objecte o en una noció, que no comparteix atributs dels seus referents i que és susceptible de tenir un significat polisèmic i interpretable segons els símbols amb què aparegui associat.
símbol símbol

<Construcció > Arquitectura > Dibuix tècnic>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; FUNDACIÓ BARCELONA. Diccionari de dibuix tècnic. Barcelona: Fundació Barcelona, 1992. 133 p.; 22 cm.
ISBN 84-88169-01-9


Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  símbol, n m
  • es  símbolo
  • en  symbol

<Construcció > Arquitectura > Dibuix tècnic>

Definició
Representació convencional d'un concepte, normalment mitjançant un element gràfic.
símbol símbol

<Llengua > Lingüística>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; FUNDACIÓ BARCELONA. Diccionari de lingüística. Barcelona: Fundació Barcelona, 1992. 219 p. (Diccionaris Terminològics)
ISBN 84-88169-04-3

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  símbol, n m
  • es  símbolo
  • fr  symbole
  • en  symbol

<Lingüística>

Definició
Signe gràfic constituït per lletres, xifres o pictogrames, que serveix per a designar una noció o una operació lingüística.

Nota

  • En són exemples cm per centímetre, Na per sodi o + indicant suma.
símbol símbol

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  símbol, n m
  • es  emblema
  • es  símbolo
  • fr  attribute
  • fr  symbole
  • en  emblem
  • en  symbol

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Producció>, <Comunicació empresarial > Comunicació > Comunicació corporativa i institucional>

Definició
Signe gràfic no verbal que identifica visualment una organització, una marca o un producte.
símbol símbol

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  símbol, n m
  • es  símbolo
  • en  symbol

<Comunicació empresarial > Comunicació>

Definició
Element sensible que es pren com a signe figuratiu d'un altre per raó d'una analogia que l'enteniment percep entre ells o d'una convenció.

Nota

  • Per exemple, la balança és el símbol de la justícia.
símbol símbol

<Ciències de la religió>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

ASSOCIACIÓ UNESCO PER AL DIÀLEG INTERRELIGIÓS. Diccionari de religions [en línia]. Barcelona: TERMCAT. Centre de Terminologia, cop. 2015. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/193/>

  • ca  símbol, n m

<Religions > Ciències de la religió>

Definició
Correspondència natural de significant i significat que existeix entre una imatge sensible, com ara una paraula, una acció, un gest o un objecte, i una idea.

Nota

  • Segons la seva etimologia original, el símbol és un objecte tallat en dues parts que, reunides, permeten reconèixer-se a qui les posseeixen. El símbol és, doncs, signe de reconeixement i dona en si mateix allò que designa, diferentment dels signes convencionals (senyal, emblema, al·legoria).
símbol símbol

<Indústria > Arts gràfiques. Edició>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  símbol, n m
  • es  imagotipo
  • es  isotipo
  • es  símbolo
  • es  símbolo gráfico
  • fr  emblème
  • fr  emblème de marque
  • fr  symbole
  • en  brand icon
  • en  brand mark
  • en  pictorial mark
  • en  symbol

<Indústria > Arts gràfiques. Edició>

Definició
Element gràfic no verbal que representa una marca, una empresa o una institució.

Nota

  • Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.
símbol símbol

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  símbol, n m
  • es  imagotipo
  • es  isotipo
  • es  símbolo
  • es  símbolo gráfico
  • fr  emblème
  • fr  emblème de marque
  • fr  symbole
  • en  brand icon
  • en  brand mark
  • en  pictorial mark
  • en  symbol

<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>

Definició
Element gràfic no verbal que representa una marca, una empresa o una institució.

Nota

  • Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.
símbol símbol

<Comunicació > Publicitat>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  símbol, n m
  • es  imagotipo
  • es  isotipo
  • es  símbolo
  • es  símbolo gráfico
  • fr  emblème
  • fr  emblème de marque
  • fr  symbole
  • en  brand icon
  • en  brand mark
  • en  pictorial mark
  • en  symbol

<Comunicació > Publicitat>

Definició
Element gràfic no verbal que representa una marca, una empresa o una institució.

Nota

  • Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.