Cercaterm
Cercador del conjunt de fitxes terminològiques que el TERMCAT posa a disposició pública.
Si necessites més informació, et pots adreçar al Servei de Consultes (cal que t'hi registris prèviament).
Resultats per a la cerca "símbol" dins totes les àrees temàtiques
<Llengua > Lingüística>
La informació d'aquesta fitxa, que ha estat cedida pels seus autors, procedeix de l'obra següent:
PÉREZ SALDANYA, Manuel; MESTRE, Rosanna; SANMARTÍN, Ofèlia. Diccionari de lingüística [en línia]. València: Acadèmia Valenciana de la Llengua; Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022.
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/308>
- ca omega, n f
- es omega
- fr oméga
- en símbol
<Lingüística>
Definició
Nota
- El valor funcional d'aquesta unitat varia segons el nivell en què es trobe. En el nivell d'ordre (ω / φ), per exemple, omega té el valor funcional de tema o antecedent; en el nivell de concordança (ω = φ), en canvi, té el valor d'unitat concordant. S'oposa a antiomega.
<Ciències socials > Antropologia>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
FUNDACIÓ BARCELONA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'antropologia. Barcelona: Fundació Barcelona, 1993. 153 p. (Diccionaris terminològics)
ISBN 84-88169-05-1
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca símbol, n m
- es símbolo
- en symbol
<Antropologia>
Definició
<Construcció > Arquitectura > Dibuix tècnic>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; FUNDACIÓ BARCELONA. Diccionari de dibuix tècnic. Barcelona: Fundació Barcelona, 1992. 133 p.; 22 cm.
ISBN 84-88169-01-9
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca símbol, n m
- es símbolo
- en symbol
<Construcció > Arquitectura > Dibuix tècnic>
Definició
<Llengua > Lingüística>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; FUNDACIÓ BARCELONA. Diccionari de lingüística. Barcelona: Fundació Barcelona, 1992. 219 p. (Diccionaris Terminològics)
ISBN 84-88169-04-3
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca símbol, n m
- es símbolo
- fr symbole
- en symbol
<Lingüística>
Definició
Nota
- En són exemples cm per centímetre, Na per sodi o + indicant suma.
<Empresa > Comunicació empresarial>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca símbol, n m
- es emblema
- es símbolo
- fr attribute
- fr symbole
- en emblem
- en symbol
<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Producció>, <Comunicació empresarial > Comunicació > Comunicació corporativa i institucional>
Definició
<Empresa > Comunicació empresarial>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1
Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.
- ca símbol, n m
- es símbolo
- en symbol
<Comunicació empresarial > Comunicació>
Definició
Nota
- Per exemple, la balança és el símbol de la justícia.
<Ciències de la religió>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
ASSOCIACIÓ UNESCO PER AL DIÀLEG INTERRELIGIÓS. Diccionari de religions [en línia]. Barcelona: TERMCAT. Centre de Terminologia, cop. 2015. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/193/>
- ca símbol, n m
<Religions > Ciències de la religió>
Definició
Nota
- Segons la seva etimologia original, el símbol és un objecte tallat en dues parts que, reunides, permeten reconèixer-se a qui les posseeixen. El símbol és, doncs, signe de reconeixement i dona en si mateix allò que designa, diferentment dels signes convencionals (senyal, emblema, al·legoria).
<Indústria > Arts gràfiques. Edició>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca símbol, n m
- es imagotipo
- es isotipo
- es símbolo
- es símbolo gráfico
- fr emblème
- fr emblème de marque
- fr symbole
- en brand icon
- en brand mark
- en pictorial mark
- en symbol
<Indústria > Arts gràfiques. Edició>
Definició
Nota
- Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.
<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca símbol, n m
- es imagotipo
- es isotipo
- es símbolo
- es símbolo gráfico
- fr emblème
- fr emblème de marque
- fr symbole
- en brand icon
- en brand mark
- en pictorial mark
- en symbol
<Empresa > Màrqueting. Comercialització>, <Empresa > Comunicació empresarial>
Definició
Nota
- Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.
<Comunicació > Publicitat>
La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca símbol, n m
- es imagotipo
- es isotipo
- es símbolo
- es símbolo gráfico
- fr emblème
- fr emblème de marque
- fr symbole
- en brand icon
- en brand mark
- en pictorial mark
- en symbol
<Comunicació > Publicitat>
Definició
Nota
- Segons la norma UNE 54100, la forma castellana isotipo és una denominació pròpia de l'Amèrica Llatina.