Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
embut de conversió embut de conversió

  • ca  embut de conversió, n m
  • es  embudo de compra, n m
  • es  embudo de conversión, n m
  • fr  entonnoir, n m
  • fr  entonnoir de conversion, n m
  • en  conversion funnel, n
  • en  funnel, n
  • en  purchase funnel, n
  • en  purchasing funnel, n

Definició
Conjunt d'etapes per les quals està obligat a passar un usuari en un lloc web o una aplicació per a arribar a l'objectiu que s'ha proposat en accedir-hi, sovint fer una compra o contractar un servei.

Nota

  • 1. L'anàlisi de l'embut de conversió permet a l'empresa saber el nombre de visitants perduts en cada etapa i, en conseqüència, conèixer els punts del procés que cal optimitzar perquè l'interès dels visitants no decaigui.
  • 2. La denominació embut de conversió prové de la forma d'embut que pren la representació gràfica del nombre d'usuaris que segueixen el procés fins al final.
  • ca  emoji, n m
  • es  emoji
  • fr  emoji
  • it  emoji
  • en  emoji

Definició
Ideograma d'origen japonès utilitzat en les aplicacions de missatgeria instantània per a telèfons intel·ligents.
  • ca  encriptar, v tr
  • ca  xifrar, v tr sin. compl.
  • es  cifrar
  • es  encriptar
  • fr  chiffrer
  • fr  crypter
  • en  encipher, to
  • en  encrypt, to

Definició
Codificar un missatge per mitjà d'una clau de manera que resulti críptic o secret.
  • ca  encriptat -ada, adj
  • ca  xifrat -ada, adj
  • es  cifrado
  • es  encriptado
  • fr  chiffré
  • fr  crypté
  • en  enciphered
  • en  encrypted

Definició
Dit d'un missatge codificat segons una clau de manera que resulti críptic o secret.
entorn de xarxa social entorn de xarxa social

  • ca  entorn de xarxa social, n m
  • es  entorno de red social, n m
  • fr  environnement de réseautage social, n m
  • fr  environnement de réseautage social en ligne, n m
  • en  social networking environment, n

Definició
Espai virtual on els usuaris es comuniquen i intercanvien informació per mitjà d'una xarxa social.
entreteniment de marca entreteniment de marca

  • ca  entreteniment de marca, n m
  • ca  entreteniment publicitari, n m sin. compl.
  • es  advertainment, n m
  • fr  divertissement publicitaire, n m
  • fr  publicité divertissante, n f
  • fr  publidivertissement, n m
  • en  adtainment, n
  • en  advertainment, n
  • en  entertising, n

Definició
Contingut de marca que té com a objectiu l'entreteniment.
entreteniment publicitari entreteniment publicitari

  • ca  entreteniment de marca, n m
  • ca  entreteniment publicitari, n m sin. compl.
  • es  advertainment, n m
  • fr  divertissement publicitaire, n m
  • fr  publicité divertissante, n f
  • fr  publidivertissement, n m
  • en  adtainment, n
  • en  advertainment, n
  • en  entertising, n

Definició
Contingut de marca que té com a objectiu l'entreteniment.
enviament múltiple enviament múltiple

  • ca  enviament múltiple, n m
  • es  crossposting, n m
  • es  envío cruzado
  • fr  envoi multiple
  • fr  postage croisé
  • en  crossposting
  • en  multiposting, n

Definició
Acció d'enviar un mateix missatge a diferents grups de discussió o llistes de distribució.

Nota

  • De vegades es fa una distinció entre x i y, Però, és clar, llavors hauríem de preveure una sinonímia entre enviament múltiple i enviament creuat.
  • ca  escolta activa, n f
  • es  escucha activa, n f
  • fr  écoute active, n f
  • en  active listening

Definició
Tècnica de comunicació que consisteix a observar, captar i interpretar el que diu l'audiència sobre un tema, una campanya, una organització, etc.

Nota

  • L'escolta activa en les xarxes socials permet d'adaptar permanentment l'estratègia de comunicació i oferir els millors serveis.
  • ca  espai de marca, n m
  • es  territorio de marca, n m
  • fr  territoire de marque, n m
  • en  brand territory, n

Definició
Àmbit vital, d'activitat o de coneixement amb què una marca desitja que els consumidors l'associïn com a base per a la construcció del seu imaginari de marca, amb els valors, els atributs i la personalitat que la defineixen.

Nota

  • Poden ser espais de marca el Mediterrani, el cinema, la vida saludable, la tradició, la moda, etc.