Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
  • ca  realitat augmentada, n f
  • ca  RA, n f sigla
  • es  realidad aumentada, n f
  • es  RA, n f sigla
  • fr  réalité augmentée, n f
  • fr  RA, n f sigla
  • en  augmented reality, n
  • en  AR, n sigla

Definició
Tecnologia que permet tenir una imatge d'un entorn físic en el món real combinada amb elements virtuals afegits per a la creació d'una realitat mixta a temps real.
  • ca  rastreig, n m
  • es  rastreo, n m
  • fr  exploration, n f
  • fr  indexation, n f
  • en  crawling, n
  • en  spidering, n
  • en  Web crawling, n

Definició
Acció d'una aranya d'explorar llocs web, indexar-ne el contingut i emmagatzemar-lo en el directori d'un cercador.
  • ca  ràtio de clics, n f
  • ca  CTR, n m sigla
  • es  porcentaje de clics, n m
  • es  ratio de clics, n f
  • es  tasa de clics, n f
  • es  CTR, n m sigla
  • fr  taux de clic, n m
  • fr  taux de clics, n m
  • fr  CTR, n m sigla
  • fr  TDC, n m sigla
  • en  click rate, n
  • en  click-through ratio, n
  • en  clickthrough rate, n
  • en  CTR, n sigla

Definició
Relació, habitualment expressada en forma de percentatge, entre el nombre de clics que ha rebut un espai publicitari i el nombre de vegades que ha estat vist, la qual s'utilitza per a mesurar l'eficàcia d'una campanya de publicitat en línia.

Nota

  • La sigla CTR correspon a l'equivalent anglès clickthrough rate.
realitat augmentada realitat augmentada

  • ca  realitat augmentada, n f
  • ca  RA, n f sigla
  • es  realidad aumentada, n f
  • es  RA, n f sigla
  • fr  réalité augmentée, n f
  • fr  RA, n f sigla
  • en  augmented reality, n
  • en  AR, n sigla

Definició
Tecnologia que permet tenir una imatge d'un entorn físic en el món real combinada amb elements virtuals afegits per a la creació d'una realitat mixta a temps real.
  • ca  realitat virtual, n f
  • ca  RV, n f sigla
  • es  realidad virtual, n f
  • es  VR, n f sigla
  • fr  réalité virtuelle, n f
  • fr  RV, n f sigla
  • en  virtual reality, n
  • en  VR, n sigla

Definició
Conjunt de sensacions òptiques i acústiques, generades per mitjà d'un ordinador, que es perceben amb uns dispositius especials que recreen una situació amb un cert grau de realisme.
  • ca  rebot, n m
  • ca  correu rebotat, n m sin. compl.
  • ca  correu retornat, n m sin. compl.
  • es  rebote, n m
  • fr  bounce, n m
  • en  bounce, n
  • en  bounce e-mail, n
  • en  bounce mail, n

Definició
Conjunt de missatges rebotats en una campanya de màrqueting per correu electrònic.
  • ca  redifusió, n f
  • ca  sindicació, n f
  • es  redifusión de contenidos, n f
  • es  redifusión web, n f
  • fr  syndication de contenu, n f
  • fr  syndication Web, n f
  • gl  redifusión, n f
  • gl  sindicación, n f
  • it  content syndication, n f
  • it  distribuzione organizzata di contenuti, n f
  • pt  difusão de conteúdos [PT], n f
  • pt  retransmissão de conteúdos [BR], n f
  • pt  RSS [BR], n m
  • en  content syndication, n
  • en  web syndication, n

Definició
Procés pel qual alguns continguts d'un web es difonen de manera automàtica en un altre web o als usuaris que s'hi han subscrit.

Nota

  • Generalment, les formes redifusió i sindicació s'utilitzen seguides del complement de continguts: redifusió de continguts i sindicació de continguts.
  • ca  relat de marca, n m
  • es  storytelling, n m
  • fr  mise en récit, n f
  • fr  storytelling, n m
  • en  brand storytelling, n
  • en  storytelling, n

Definició
Recurs creatiu consistent a explicar una història real o de ficció que reflecteixi els valors d'una marca, amb l'objectiu d'establir un vincle emocional amb el públic objectiu i fer-li arribar de manera eficaç un missatge determinat.
rendibilitat de la inversió rendibilitat de la inversió

  • ca  rendibilitat de la inversió, n f
  • ca  ROI, n m
  • es  rendimiento sobre la inversión, n m
  • es  rentabilidad sobre la inversión, n f
  • es  retorno de inversión, n m
  • es  ROI, n m sigla
  • fr  rendement de l'investissement, n m
  • fr  rendement des investissements, n m
  • fr  rendement du capital investi, n m
  • fr  rentabilité de l'investissement, n f
  • fr  RCI, n m sigla
  • fr  RI, n m sigla
  • en  return on capital, n
  • en  return on invested capital, n
  • en  return on investment, n
  • en  ROC, n sigla
  • en  ROI, n sigla
  • en  ROIC, n sigla

Definició
Relació entre el benefici net obtingut d'una determinada operació i el capital que s'hi ha invertit, expressada en percentatge.

Nota

  • La sigla ROI correspon a l'equivalent anglès return on investment.
rendibilitat de la inversió en màrqueting rendibilitat de la inversió en màrqueting

  • ca  rendibilitat de la inversió en màrqueting, n f
  • ca  ROI de màrqueting, n m
  • es  rendimiento de la inversión en marketing, n m
  • es  rentabilidad de la inversión en marketing, n f
  • es  rentabilidad de marketing, n f
  • es  retorno de inversión en marketing, n m
  • es  retorno de inversión en mercadeo, n m
  • es  ROI de marketing, n m sigla
  • fr  rendement de l'investissement en marketing, n m
  • fr  rendement de marketing, n m
  • fr  rendement du capital investi en marketing, n m
  • fr  retour sur investissement des actions marketing, n m
  • fr  ROI du marketing, n m sigla
  • fr  ROMI, n m sigla
  • en  marketing return on investment, n
  • en  marketing ROI, n
  • en  return on marketing investment, n
  • en  ROMI, n sigla

Definició
Relació entre el benefici net obtingut d'una acció o estratègia de màrqueting i el capital que s'hi ha invertit, expressada en percentatge.

Nota

  • La sigla ROI de la denominació ROI de màrqueting correspon a la denominació anglesa return on investment (en català, rendibilitat de la inversió).
  • El càlcul de la rendibilitat de la inversió en màrqueting sol tenir en compte, a banda de l'impacte econòmic directe de la inversió (vendes directes obtingudes, per exemple), factors amb un benefici més intangible o més difícil de quantificar, com ara l'increment de seguidors al web o l'augment de resposta de l'usuari.