Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
  • ca  optimització publicitària, n f
  • ca  optimització de pagament, n f sin. compl.
  • ca  SEA, n m sigla
  • es  optimización de pago, n f
  • es  optimización de pago por clic, n f
  • es  publicidad en buscadores, n f
  • es  SEA, n m sigla
  • fr  référencement payant, n m
  • en  paid referencing, n
  • en  paid search advertising, n
  • en  paid search engine optimization, n
  • en  search advertising, n
  • en  search engine advertising, n
  • en  SEA, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar la visibilitat d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà de la inserció d'anuncis a les pàgines de resultats dels cercadors.

Nota

  • La sigla SEA correspon a l'equivalent anglès search engine advertising.
  • En l'optimització publicitària, l'anunciant paga perquè el seu recurs aparegui entre els resultats oferts pel cercador, en un espai especialment reservat, cada cop que algú utilitza un determinat mot clau en la casella de cerca.
  • ca  segmentar, v tr
  • es  segmentar, v tr
  • fr  cibler, v tr
  • en  target, to, v tr

Definició
Dividir una comunitat de consumidors en grups que comparteixin certs paràmetres i necessitats comunes.
seguidor | seguidora seguidor | seguidora

  • ca  seguidor | seguidora, n m, f
  • es  follower, n m, f
  • es  seguidor | seguidora, n m, f
  • fr  abonné | abonnée, n m, f
  • en  follower, n

Definició
Usuari del Twitter que en segueix un altre.
seguiment de la mirada seguiment de la mirada

  • ca  seguiment de la mirada, n m
  • es  seguimiento de la mirada
  • es  seguimiento ocular
  • fr  porsuite oculaire
  • fr  suivi du regard
  • en  eye tracking
  • en  eye-movement tracking
  • en  gaze tracking

Definició
Tècnica analítica de màrqueting consistent a estudiar la trajectòria dels ulls de l'usuari quan mira una pàgina web.
  • ca  seguir, v tr
  • es  seguir, v tr
  • fr  suivre, v tr
  • en  follow, to, v tr

Definició
Rebre, un usuari del Twitter, totes les piulades d'un altre usuari mitjançant subscripció.
seguretat informàtica seguretat informàtica

  • ca  seguretat informàtica, n f
  • es  seguridad informática
  • fr  sécurité informatique
  • en  computer security

Definició
Conjunt de mesures físiques, lògiques i administratives destinades a protegir la integritat i la confidencialitat de dades informàtiques.
  • ca  màrqueting de cercadors, n m
  • ca  SEM, n m sigla
  • es  marketing en motores de búsqueda, n m
  • es  SEM, n m sigla
  • fr  marketing de la recherche, n m
  • fr  marketing des moteurs de recherche, n m
  • en  search engine marketing, n
  • en  search marketing, n
  • en  SEM, n sigla
  • en  SM, n sigla

Definició
Conjunt d'estratègies de màrqueting destinades a millorar la visibilitat i augmentar el trànsit d'un lloc web o d'un altre recurs digital per mitjà dels cercadors.

Nota

  • La sigla SEM correspon a l'equivalent anglès search engine marketing.
  • Són estratègies de màrqueting de cercadors l'optimització natural (SEO) i l'optimització publicitària (SEA).
  • Alguns autors associen la denominació màrqueting de cercadors amb l'optimització publicitària.
  • ca  optimització natural, n f
  • ca  SEO, n m sigla
  • es  optimización de buscadores, n f
  • es  optimización natural, n f
  • es  optimización para motores de búsqueda, n f
  • es  SEO, n m sigla
  • fr  référencement, n m
  • fr  référencement naturel, n m
  • fr  optimisation des moteurs de recherche, n f sin. compl.
  • fr  optimisation pour les moteurs de recherche, n f sin. compl.
  • fr  référencement gratuit, n m sin. compl.
  • en  natural referencing, n
  • en  natural search engine optimization, n
  • en  organic search engine optimization, n
  • en  search engine optimisation, n
  • en  search engine optimization, n
  • en  SEO, n sigla

Definició
Estratègia de màrqueting de cercadors destinada a millorar l'ordre en què apareix un lloc web o un altre recurs digital dins els resultats que el cercador ofereix d'acord amb els seus paràmetres habituals.

Nota

  • La sigla SEO correspon a l'equivalent anglès search engine optimisation.
  • L'optimització natural es basa fonamentalment en la millora de l'estructura, els continguts, l'accessibilitat i el codi dels llocs web, i en la utilització de tècniques per a augmentar el nombre de referències i els enllaços des d'altres webs al recurs que interessa.
  • ca  sistema de gestió de continguts, n m
  • ca  SGC, n m sigla
  • es  sistema de administración de contenidos, n m
  • es  sistema de gestión de contenidos, n m
  • es  SAC, n m sigla
  • es  SGC, n m sigla
  • fr  système de gestion de contenu, n m
  • fr  système de gestion de contenu Web, n m
  • fr  SGC, n m sigla
  • en  content management system, n
  • en  CMS, n sigla

Definició
Programari que facilita la gestió de continguts d'una organització, tant des del punt de vista del desenvolupament com des del punt de vista de la publicació i l'actualització.

Nota

  • Un sistema de gestió de continguts permet publicar, modificar, eliminar i actualitzar la informació d'un web de manera relativament simple, sense necessitat de tenir coneixements avançats d'administració de webs o d'HTML.
  • ca  redifusió, n f
  • ca  sindicació, n f
  • es  redifusión de contenidos, n f
  • es  redifusión web, n f
  • fr  syndication de contenu, n f
  • fr  syndication Web, n f
  • gl  redifusión, n f
  • gl  sindicación, n f
  • it  content syndication, n f
  • it  distribuzione organizzata di contenuti, n f
  • pt  difusão de conteúdos [PT], n f
  • pt  retransmissão de conteúdos [BR], n f
  • pt  RSS [BR], n m
  • en  content syndication, n
  • en  web syndication, n

Definició
Procés pel qual alguns continguts d'un web es difonen de manera automàtica en un altre web o als usuaris que s'hi han subscrit.

Nota

  • Generalment, les formes redifusió i sindicació s'utilitzen seguides del complement de continguts: redifusió de continguts i sindicació de continguts.