paradigma de Lasswell
paradigma de Lasswell
- ca paradigma de Lasswell, n m
- es paradigma de Lasswell
- en Lasswell's communication model
- en Lasswell's model of communication
Perspectiva sociològica > Disciplines afins > Teories de la comunicació i sistemes simbòlics
Definició
Representació abstracta de l'estructura d'un procés comunicatiu que concep els mitjans de comunicació com a instruments de persuasió i propaganda, capaços de modelar comportaments, actituds i valors mitjançant una relació directa amb el públic.
Nota
- 1. El paradigma de Lasswell va ser formulat pel politicòleg nord-americà Harold Dwight Lasswell el 1948.
- 2. El paradigma de Lasswell descriu un acte de comunicació responent cinc preguntes bàsiques: Qui? Diu què? A través de quin canal? A qui? Amb quin efecte?
- 3. El paradigma de Lasswell va suposar, dins de la teoria de la comunicació, l'aplicació del model d'experimentació conductista a la descripció de l'anàlisi comunicativa i, també, en darrera instància, a l'estudi dels efectes dels mitjans de comunicació social.