Back to top
  • ca  eix de creació, n m
  • es  eje de creación
  • fr  axe créatif
  • fr  axe de création
  • en  creative theme

Definició
Cadascun dels universos conceptuals, juntament amb el camp associatiu que se'n deriva, que s'utilitzen com a marc d'inspiració en un projecte de creació de noms o d'eslògans de marca.

Nota

  • 1. És un exemple d'eix de creació l'univers conceptual 'comunitat' i el camp associatiu derivat: punt de trobada, grup, social, club, col·lectiu, equip.
  • 2. El conjunt d'eixos de creació constitueixen un territori d'expressió.
  • ca  elisió, n f
  • es  elisión
  • fr  élision
  • en  elision
  • en  omission

Definició
Supressió d'un so en la pronunciació o d'una lletra en l'escriptura d'un nom de marca.

Nota

  • Per exemple, hi ha el·lisió en els noms de marca Flickr, Tumblr, Toys 'R' Us, Rminder, Happn o Foundr.
  • ca  el·lipsi, n f
  • es  elipsis
  • fr  ellipse
  • en  ellipsis

Definició
Fenomen que consisteix a no explicitar en un nom de marca un o més elements lingüístics si es poden sobreentendre.

Nota

  • Per exemple, Ambi Pur per 'ambient pur', o Harley per 'Harley Davidson'.
  • ca  domini de coincidència exacta, n m
  • ca  EMD, n m sigla
  • es  dominio de coincidencia exacta
  • es  dominio de palabra clave
  • es  EMD sigla
  • fr  nom de domaine exact
  • fr  EMD sigla
  • en  exact-match domain
  • en  EMD sigla

Definició
Domini que coincideix amb o inclou les paraules clau més buscades pels internautes en les cerques a Internet sobre un tema determinat.

Nota

  • 1. Per exemple, volsbarats.com o pesideal.com
  • 2. La sigla EMD correspon a la denominació anglesa exact-match domain.
  • ca  epònim, n m
  • es  epónimo
  • fr  éponyme
  • en  eponym

Definició
Persona que dona el seu nom a una marca.

Nota

  • Un exemple d'epònim és Nikola Tesla, que dona nom a la marca d'automòbils elèctrics Tesla.
  • ca  equip creatiu, n m
  • es  equipo creativo
  • fr  équipe créative
  • en  creative team
  • en  naming team

Definició
Conjunt de persones que participen en la generació d'idees en un projecte creatiu, com ara un projecte de creació de noms o d'eslògans de marca.
  • ca  escurçador d'URL, n m
  • es  acortador de direcciones web
  • es  acortador de URL
  • fr  réducteur d'URL
  • en  URL shortener

Definició
Programari en línia que permet codificar una URL amb una adreça més curta per fer-la més manejable i fàcil de compartir a través de plataformes de microblogs, com ara Twitter.
  • ca  eslògan, n m
  • es  claim
  • es  eslogan
  • es  eslogan de campaña
  • fr  signature
  • en  advertising claim
  • en  advertising slogan
  • en  slogan

Definició
Frase generalment breu i fàcil de recordar que sintetitza de manera creativa un concepte publicitari.

Nota

  • Alguns eslògans amb el temps poden arribar a convertir-se en eslògans de marca.
  • ca  eslògan de marca, n m
  • es  claim de marca
  • es  eslogan de marca
  • fr  signature de marque
  • en  base line
  • en  brand slogan
  • en  brandline
  • en  endline
  • en  strapline
  • en  tagline

Definició
Frase generalment breu i fàcil de recordar que expressa de manera creativa la proposició de marca.

Nota

  • 1. Mentre que l'eslògan, en sentit genèric, és un recurs eminentment tàctic i que sol variar d'una campanya publicitària a una altra, l'eslògan de marca té un component més estratègic i, per tant, a llarg termini.
  • 2. Els eslògans de marca poden ésser registrats.
  • ca  espai de marca, n m
  • es  territorio de marca
  • fr  territoire de marque
  • en  brand territory

Definició
Espai conceptual competitiu amb què una marca desitja que els consumidors l'associïn, que serveix de base per a la construcció del seu imaginari de marca, amb els valors, els atributs i la personalitat que la defineixen.

Nota

  • El Mediterrani, la innovació, la vida saludable, la competició o la tradició són exemples de territoris de marca.