Back to top

anunci de vídeo fora de flux - Neoloteca

Presentació
anunci de vídeo fora de flux anunci de vídeo fora de flux

  • ca  anunci de vídeo fora de flux, n m
  • ca  videoanunci fora de flux, n m
  • es  anuncio de vídeo out-stream, n m
  • es  anuncio out-stream, n m
  • fr  annonce vidéo outstream, n f
  • fr  publicité intégrée, n f
  • fr  publicité vidéo intégrée, n f
  • fr  publicité vidéo native, n f
  • en  out-stream ad, n
  • en  out-stream video ad, n
  • en  out-stream video advertisement, n
  • en  out-stream video advertising, n
  • en  outstream ad, n var. ling.
  • en  outstream video ad, n var. ling.
  • en  outstream video advertisement, n var. ling.
  • en  outstream video advertising, n var. ling.
  • cod  **Motiu de normalització: Valorar l'ús d'una forma híbrida (anglès/català)**

Comunicació > Publicitat, **Denominació catalana 1: Locució nominal (N+SPrep)**, **Denominació catalana 2: Locució nominal (N+SPrep)**

Definició
Anunci de vídeo integrat dins el codi d'una pàgina web o d'una xarxa social, no vinculat a la reproducció de cap altre vídeo, que apareix entre els paràgrafs d'un article o entre articles, a mesura que s'avança per la pàgina.

Nota

  • Els anuncis de vídeo fora de flux són habitualment anuncis de vídeo natius. Sovint es reprodueixen amb el so desactivat fins que l'usuari no hi interactua.
  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme anunci de vídeo fora de flux (sin. videoanunci fora de flux)

    Resolució del Consell Supervisor

    S'aproven les denominacions anunci de vídeo fora de flux i videoanunci fora de flux, com a sinònimes.

    Criteris aplicats

    ·Són alternatives catalanes al semimanlleu de l'anglès anunci de vídeo out-stream.

    ·Malgrat que són calcs de l'anglès, poden considerar-se formes també motivades en català: fora de flux fa referència al fet que el vídeo no es reprodueix dins l'emissió (és a dir, dins el flux de dades) d'un altre vídeo, sinó independentment, durant la navegació.

    ·Tot i que són denominacions força llargues, contextualment poden reduir-se sense problemes en anunci fora de flux o en vídeo fora de flux.

    ·Remeten a la denominació anglesa de referència i, per tant, permeten identificar el concepte amb prou facilitat.

    ·Són coherents amb les formes semànticament relacionades anunci de vídeo dins de flux i videoanunci dins de flux, aprovades com a alternatives a l'anglès in-stream vídeo ad.

    Formes desestimades

    S'han valorat també les alternatives següents, finalment descartades per motius diversos:

    -Anunci de vídeo en flux de navegació (o videoanunci en flux de navegació) i anunci de vídeo fora del flux de reproducció o videoanunci fora del flux de reproducció: Són formes descriptives i força entenedores, però són molt llargues i, per tant, es creu que difícilment podran substituir el manlleu.

    -Anunci de vídeo autònom o videoanunci autònom: No són formes prou precises, perquè no especifiquen respecte de què són autònoms aquest anuncis. De fet, no són estrictament autònoms, perquè depenen del web o de la xarxa on s'insereixen.

    -Anunci de vídeo en text o videoanunci en text: Són formes poc entenedores, segons els experts.

    -Anunci de vídeo natiu o videoanunci natiu: Malgrat el que recullen algunes fonts, aquestes formes designen, segons els especialistes, un altre concepte. Hi ha confusió, però, perquè els anuncis de vídeo fora de flux són habitualment vídeos natius, dissenyats específicament per a la plataforma on s'insereixen.

    [Acta 667, 13 de juliol de 2020]