Back to top

Neoloteca

Presentació
simulació de compra simulació de compra

  • ca  simulació de compra, n f
  • es  compra misteriosa, n f
  • es  compra simulada, n f
  • es  inspección de incógnito, n f
  • es  simulación de compra, n f
  • es  técnica de compra simulada, n f
  • es  técnica del cliente espía, n f
  • es  técnica del cliente misterioso, n f
  • fr  enquête mystère, n f
  • fr  évaluation mystère, n f
  • en  mystery shopping, n

Empresa > Màrqueting. Comercialització

Definició
Tècnica d'investigació de mercat consistent a fingir, a través d'una persona que es fa passar per client, accions de compra o sol·licituds d'informació de béns o serveis, amb l'objectiu de verificar el compliment dels paràmetres de qualitat establerts per la direcció de l'empresa avaluada o d'un òrgan supervisor.

Nota

  • En la simulació de compra, la persona que es fa passar per client és un client simulat.
  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació de la forma simulació de compra

    Resolució del Consell Supervisor

    S'aprova la forma simulació de compra.

    Criteris aplicats

    ·És una forma lingüísticament adequada, descriptiva i semànticament transparent.

    ·És paral·lela a la forma client simulat, proposada per a designar la persona que es fa passar per client en aquest tipus de tècnica.

    ·Ja es difon des de fa temps des del TERMCAT i es documenta en textos d'especialitat.

    ·Té el vistiplau d'especialistes de l'àmbit.

    ·En altres llengües s'han documentat denominacions anàlogues.

    Formes desestimades

    Es descarta la forma compra simulada perquè té molt poc ús en comparació amb simulació de compra.

    Les formes compra misteriosa, tècnica del client misteriós, tècnica del fals client i inspecció d'incògnit s'han desestimat perquè tenen menys ús que la forma aprovada i, especialment, perquè trenquen el paral·lelisme amb el terme relacionat client simulat | clienta simulada.

    [Acta 670, 11 de novembre de 2020]