Back to top
Source term image

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 9000:2015 Sistemes de gestió de la qualitat. Principis bàsics i vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 9000:2015).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic CTN 66 Gestió de la Qualitat i Avaluació de la Conformitat, la secretaria del qual és a càrrec d'UNE. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb UNE per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes de la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Els equivalents italians, gallecs, portuguesos i romanesos procedeixen de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; REALITER. Terminologia de gestió de la qualitat [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/113/>
La negreta de determinats termes en l'interior de definicions i notes indica que la consulta d'aquests termes en la seva fitxa pròpia permet completar o ampliar el significat de la definició o la nota en què apareixen.

  • ca  conflicte, n m
  • es  conflicto, n m
  • fr  conflit, n m
  • gl  conflito, n m
  • it  contenzioso, n m
  • it  controversia, n f
  • pt  conflito, n m
  • ro  conflict, n n
  • en  dispute, n

<Gestió de la qualitat > Sistemes de gestió>

Definition
Desacord resultant d'una queixa, que es presenta a un proveïdor d'un procés de resolució de conflictes.

Note

  • Algunes organitzacions permeten als clients expressar la seva insatisfacció a un proveïdor d'un procés de resolució de conflictes en primera instància. En aquesta situació, l'expressió d'insatisfacció es converteix en una queixa en ser enviada a l'organització per a obtenir una resposta, i passa a ser un conflicte si no és resolta per l'organització sense la intervenció d'un proveïdor de procés de resolució de conflictes. Moltes organitzacions prefereixen que els clients expressin una insatisfacció a l'organització abans d'emprar una resolució de conflictes externa a l'organització.