Back to top
dret d'accés a arxius i registres dret d'accés a arxius i registres

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

CATALUNYA. DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de dret administratiu [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2014. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/169/>

  • ca  dret d'accés a arxius i registres, n m
  • es  derecho de acceso a archivos y registros, n m

<Dret administratiu > Procediment administratiu i acte administratiu>

Definició
Dret dels ciutadans a accedir, per qualsevol mitjà, als registres i els documents que formen part d'un expedient i es troben en els arxius de les administracions públiques, sempre que els expedients corresponguin a procediments ja acabats en la data de la sol·licitud i dins dels límits establerts per la legislació vigent.

Nota

  • 1. L'accés als documents que contenen dades referents a la intimitat d'una persona està reservat a aquesta persona. 2. L'autorització o la denegació d'accés a un arxiu o un registre d'una administració pública s'ha de fer per resolució motivada de l'òrgan competent i ponderant sempre els drets i interessos de privacitat, confidencialitat, protecció de dades o altres que podrien resultar afectats.