Back to top
Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la norma UNE-EN ISO 9000:2015 Sistemes de gestió de la qualitat. Principis bàsics i vocabulari i de la norma internacional ISO corresponent (ISO 9000:2015).

Aquesta norma ha estat elaborada pel comitè tècnic CTN 66 Gestió de la Qualitat i Avaluació de la Conformitat, la secretaria del qual és a càrrec d'UNE. El TERMCAT n'ha fet la versió catalana en compliment de l'acord subscrit amb UNE per a la traducció al català de les normes UNE, amb l'assessorament d'especialistes de la Càtedra UNESCO de Direcció Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Els equivalents italians, gallecs, portuguesos i romanesos procedeixen de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; REALITER. Terminologia de gestió de la qualitat [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/113/>
La negreta de determinats termes en l'interior de definicions i notes indica que la consulta d'aquests termes en la seva fitxa pròpia permet completar o ampliar el significat de la definició o la nota en què apareixen.

  • ca  objectiu, n m
  • es  objetivo, n m
  • fr  objectif, n m
  • gl  obxectivo, n m
  • it  obiettivo, n m
  • pt  objetivo, n m
  • ro  obiectiv, n n
  • en  objective, n

<Gestió de la qualitat > Sistemes de gestió>

Definició
Resultat a assolir.

Nota

  • 1. Un objectiu pot ser estratègic, tàctic o operatiu.
  • 2. Els objectius poden estar relacionats amb diverses disciplines (per exemple, objectius financers, de salut i seguretat i ambientals) i es poden aplicar a diversos nivells (per exemple, estratègic, per a tota l'organització, per al projecte, per al producte i per al procés).
  • 3. Un objectiu es pot expressar d'altres maneres, per exemple, com a resultat previst, com a propòsit, com a criteri operatiu, com a objectiu de la qualitat o mitjançant l'ús d'altres denominacions amb significats semblants (per exemple, propòsit, meta o fita).
  • 4. En el context dels sistemes de gestió de la qualitat, l'organització estableix els objectius de la qualitat amb coherència amb la política de la qualitat, per a assolir resultats específics.
  • 5. Aquest terme és un dels més comuns i aporta una de les definicions essencials per a les normes dels sistemes de gestió que es proporcionen a l'annex SL del Suplement ISO consolidat de la Part 1 de les Directives ISO/CEI. La definició original s'ha modificat afegint la nota 2 a l'entrada.