Back to top

Cercaterm

Cercador der ensems de fiches terminologiques qu'eth TERMCAT met a disposicion publica.

S’auetz de besonh mès informacion, vos podetz adreçar ath servici de Consultacions (registre).

Resultats per a la cerca "sentir" dins totes les àrees temàtiques

oportunitat de sentir oportunitat de sentir

<Comunicació > Publicitat>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2024.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:

- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).

  • ca  oportunitat de sentir, n f
  • ca  OTH, n f sigla
  • es  oportunidad de oír
  • es  ODO sigla
  • es  OTH sigla
  • fr  occasion d'entendre
  • fr  ODE sigla
  • en  opportunity to hear
  • en  OTH sigla

<Comunicació > Publicitat>

Definició
Freqüència mitjana de vegades que una persona del públic objectiu ha contactat amb una campanya publicitària a través de la ràdio.

Nota

  • Generalment s'empra la sigla OTH, que prové de la denominació anglesa opportunity to hear.
oportunitat de sentir oportunitat de sentir

<Empresa > Comunicació empresarial>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de comunicació empresarial: publicitat, relacions públiques i màrqueting. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1999. 306 p.; 22 cm. (Diccionaris de l'Enciclopèdia. Diccionaris terminològics)
ISBN 84-412-0228-1

Les dades originals poden haver estat actualitzades o completades posteriorment pel TERMCAT.

  • ca  oportunitat de sentir, n f
  • ca  OTH, n f sigla
  • es  oportunidad de oír
  • es  ODO sigla
  • es  OTH sigla
  • fr  occasion d'entendre
  • fr  ODE sigla
  • en  opportunity to hear
  • en  OTH sigla

<Comunicació empresarial > Comunicació > Publicitat > Mitjans>

Definició
Freqüència mitjana de vegades que una persona del públic objectiu ha contactat amb una campanya publicitària a través de la ràdio.

Nota

  • La sigla OTH correspon a l'equivalent anglès opportunity to hear.
sentir-hi sentir-hi

<Ciències de la salut > Otorrinolaringologia>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari d'otorrinolaringologia [en línia]. 2a ed. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2012. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/148>

  • ca  sentir-hi, v intr
  • es  oír
  • en  hear, to

<Otorinolaringologia > Otologia > Fisiologia>

Definició
Posseir el sentit de l'oïda.
sentir-se sentir-se

<Ciències de la salut > Conceptes troncals>

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa, que pot requerir una revisió, procedeix de l'obra següent:

INSTITUT D'ESTUDIS CATALANS; FUNDACIÓ ACADÈMIA DE CIÈNCIES MÈDIQUES I DE LA SALUT DE CATALUNYA I DE BALEARS; ENCICLOPÈDIA CATALANA; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA; CATALUNYA. DEPARTAMENT DE SALUT. Diccionari enciclopèdic de medicina (DEMCAT): Versió de treball [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2015-2021 (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/183/>

  • ca  sentir-se, v intr pron

<Ciències de la salut > Conceptes troncals>

Definició
Tenir el sentiment d'alguna cosa, experimentar-ne en si mateix les conseqüències, ésser-ne dolorosament afectat.