LUDOPUBLICITAT, PUBLICITAT LÚDICA O LUDIFICACIÓ?
LUDOPUBLICITAT, PUBLICITAT LÚDICA O LUDIFICACIÓ?
- ca LUDOPUBLICITAT, PUBLICITAT LÚDICA O LUDIFICACIÓ?
- es gamificación (ludificació), n f
- es jueguización (ludificació), n f
- es juguetización (ludificació), n f
- es ludificación (ludificació), n f
- fr gamification (ludificació), n f
- fr ludification (ludificació), n f
- fr ludopubilcité (ludopublicitat), n f
- fr publicité ludique (ludopublicitat), n f
- it gamification (ludificació), n f
- it ludicizzazione (ludificació), n f
- en adgaming (ludopublicitat), n
- en advergaming (ludopublicitat), n
- en advertgaming (ludopublicitat), n
- en game advertising (ludopublicitat), n
- en gamevertising (ludopublicitat), n
- en gamification (ludificació), n
Criteris d'especialitat > Comunicació. Audiovisuals, Criteris d'especialitat > Ciències socials
Definició
Tant ludopublicitat i publicitat lúdica com ludificació (tots tres, noms femenins) es consideren formes adequades, encara que tenen significats diferents:
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
- La ludopublicitat, o publicitat lúdica, fa referència, en l'àmbit de la publicitat, a la tècnica de crear un joc de vídeo vinculat a una marca o a un producte perquè el visitant quedi exposat a la publicitat d'aquella marca o producte mentre juga.
. Els equivalents francesos són ludopublicité i publicité ludique, i els anglesos, adgaming, advergaming i advertgaming (acrònims formats a partir de advertising, 'publicitat', i gaming, 'joc'), gamevertising (acrònim format a partir de game i advertising) i game advertising.
- La ludificació fa referència, en l'àmbit de la psicologia, a l'ús de la mecànica del joc en un altre context per a incitar un comportament determinat.
. Els equivalents castellans són gamificación, jueguización, juguetización i ludificación; els francesos, gamification i ludification; els italians, gamification i ludicizzazione, i l'anglès, gamification.
Ludopublicitat i ludificació són denominacions creades a partir de la forma prefixada ludo- (del llatí ludus, 'joc').
Nota
- Podeu consultar les fitxes completes de ludopublicitat i ludificació al Cercaterm, i també el document de criteri original,Com es pot dir advergaming en català?, en el web del TERMCAT (www.termcat.cat/ca/actualitat/apunts/com-pot-dir-advergaming-catala).