Back to top
  • ca  vocabulari de marca, n m
  • ca  banc de paraules, n m sin. compl.
  • es  banco de palabras
  • es  vocabulario de marca
  • fr  banque de mots
  • fr  lexique de marque
  • fr  vocabulaire de marque
  • en  brand dictionary
  • en  brand lexicon
  • en  brand vocabulary
  • en  corporate wording
  • en  word bank

Definició
Repertori seleccionat de paraules i expressions que reflecteixen i reforcen el posicionament i els valors d'una marca o una organització i contribueixen a construir una veu de marca consistent i singular, seleccionat per a ser utilitzat habitualment i de manera consistent en les seves comunicacions verbals.

Nota

  • També hi ha vocabularis de marca que, a més, inclouen aquelles paraules o expressions que no s'haurien d'usar.
  • ca  banc de veus, n m
  • es  banco de voces
  • fr  banque de voix
  • en  voice bank
  • en  voiceover bank

Definició
Base de dades que recull una selecció de locutors amb una mostra de les seves locucions.
  • ca  barbarisme, n m
  • es  barbarismo
  • fr  barbarisme
  • en  barbarism

Definició
Forma lèxica d'origen estranger que no es considera assimilada a la llengua pròpia.

Nota

  • Per exemple, Oju!, nom d'un vi, és un barbarisme, del castellà ¡ojo!.
  • ca  benefici, n m
  • es  beneficio
  • fr  bénéfice
  • fr  bénéfice comsommateur
  • en  benefit

Definició
Avantatge d'un producte, un servei o una marca que és inherent o que és atorgat pel consumidor.

Nota

  • Sovint un nom de marca evoca un o més beneficis, que poden ser funcionals, emocionals o simbòlics.
  • ca  bifront, n m
  • es  anacíclico
  • es  bifronte
  • es  inversión
  • es  semipalíndromo
  • fr  anacyclique
  • en  anacyclic

Definició
Mot que admet una lectura de significat diferent en cada sentit.

Nota

  • El nom de marca Gior és un bifront de Roig (Sabons Roig); el nom de laboratori farmacèutic Sokatarg és un bifront del cognom del farmacèutic Joan Gratacós; la marca de joguines Airgam és un bifront de Magrià, cognom dels fundadors de l'empresa.
  • ca  bot, n m
  • ca  bot de conversa, n m
  • ca  assistent virtual, n m sin. compl.
  • es  asistente virtual
  • es  asistente virtual de voz
  • es  bot
  • es  chatbot
  • fr  agent conversationnel
  • fr  assistant virtuel
  • fr  chatbot
  • fr  robot conversationnel
  • en  bot
  • en  chatbot
  • en  talkbot
  • en  virtual agent
  • en  virtual assistant

Definició
Programa informàtic que utilitza tècniques d'intel·ligència artificial que li permeten interactuar amb éssers humans i especialment executar tasques i respondre preguntes plantejades per mitjà de llenguatge natural.

Nota

  • Per exemple, determinats servidors de serveis de xat en línia utilitzen bots per a generar missatges de xat com si fossin persones reals.
  • ca  bot, n m
  • ca  bot de conversa, n m
  • ca  assistent virtual, n m sin. compl.
  • es  asistente virtual
  • es  asistente virtual de voz
  • es  bot
  • es  chatbot
  • fr  agent conversationnel
  • fr  assistant virtuel
  • fr  chatbot
  • fr  robot conversationnel
  • en  bot
  • en  chatbot
  • en  talkbot
  • en  virtual agent
  • en  virtual assistant

Definició
Programa informàtic que utilitza tècniques d'intel·ligència artificial que li permeten interactuar amb éssers humans i especialment executar tasques i respondre preguntes plantejades per mitjà de llenguatge natural.

Nota

  • Per exemple, determinats servidors de serveis de xat en línia utilitzen bots per a generar missatges de xat com si fossin persones reals.
  • ca  brànding, n m
  • ca  construcció de marca, n f
  • es  branding
  • es  construcción de marca
  • fr  branding
  • fr  construction de marque
  • en  branding

Definició
Disciplina especialitzada en la creació, el desenvolupament i la gestió estratègica de marques a fi d'aconseguir que tinguin una presència rellevant, diferenciada i duradora en el mercat.
brànding personal brànding personal

  • ca  brànding personal, n m
  • ca  construcció de la identitat personal, n f
  • es  branding personal
  • fr  management de soi
  • fr  marketing de soi
  • fr  personal branding
  • en  personal branding

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de les marques personals.

Nota

  • Quant a la identitat verbal, el brànding personal afecta especialment l'elecció del nom, els missatges i el to de veu que s'utilitzen durant el desenvolupament de la marca personal.
  • ca  brànding sonor, n m
  • ca  construcció de la identitat sonora, n f
  • es  audiobranding
  • es  branding acústico
  • es  branding auditivo
  • es  branding sonoro
  • fr  branding auditif
  • fr  branding sonore
  • en  acoustic branding
  • en  audio branding
  • en  sonic branding
  • en  sound branding

Definició
Branca del brànding que s'ocupa de la identitat sonora de les marques.