cacofonia
cacofonia
- ca cacofonia, n f
- ca dissonància, n f
- es cacofonía
- es disonancia
- fr cacophonie
- fr dissonance
- en cacophony
- en dissonance
Definició
Efecte acústic desagradable que resulta de la combinació o la repetició d'uns sons determinats en un nom de marca.
calc
calc
- ca calc, n m
- es calco
- fr calque
- fr calque linguistique
- en calque
- en loan translation
- en root-for-root translation
- en word-for-word translation
Definició
Traducció literal d'un mot d'una llengua a una altra llengua.
Nota
- Per exemple, el nom de marca Bridgestone és un calc del cognom del fundador de l'empresa, Shojiro Ishibashi, que en japonès vol dir 'pont de pedra'.
camp associatiu
camp associatiu
- ca camp associatiu, n m
- es campo asociativo
- fr champ associatif
- en associative field
Definició
Conjunt de mots que evoca un mot determinat.
Nota
- 1. Per exemple, el camp associatiu de la paraula vent pot ser bufar, inspirar, sospirar, xiular, oboè, tenora, saxofon, gregal, mistral, huracà, rosa dels vents, dent de lleó, pol·len, noms d'aus voladores, etc.
- 2. L'ús de camps associatius és un recurs molt útil en la fase de generació de noms.
camp semàntic
camp semàntic
- ca camp semàntic, n m
- es campo semántico
- fr champ sémantique
- en semantic field
Definició
Conjunt de paraules relacionades pel que fa al significat en compartir un tret semàntic o més.
Nota
- 1. Per exemple, tramuntana, gregal, llevant, xaloc, migjorn, garbí, ponent i mestral formen un camp semàntic en compartir el tret semàntic 'vent'.
- 2. El conjunt de denominacions de models d'automòbils de la marca Seat que duen el nom de poblacions d'Espanya formen un camp semàntic: Alhambra, Arona, Arosa, Ateca, Ibiza, León, Toledo.
cançó corporativa
cançó corporativa
- ca cançó corporativa, n f
- es canción corporativa
- fr chanson d'entreprise
- en corporate song
Definició
Composició musical que identifica una empresa.
cançó de marca
cançó de marca
- ca cançó de marca, n f
- es canción de marca
- fr chanson de marque
- en brand song
Definició
Composició musical que identifica una marca, generalment en la seva comunicació publicitària.
canvi de nom
canvi de nom
- ca canvi de nom, n m
- es cambio de nombre
- es renaming
- fr changement de nom
- en name change
- en renaming
Definició
Procés de redenominació d'una marca.
carta publicitària
carta publicitària
- ca carta publicitària, n f
- es carta comercial
- es carta publicitaria
- fr lettre de vente
- fr lettre publicitaire
- en direct-response letter
- en sales letter
Definició
Carta inclosa en una tramesa publicitària que s'envia per correu a persones preseleccionades i que sol contenir una proposició de venda.
cartera de marques
cartera de marques
- ca cartera de marques, n f
- es cartera de marcas
- es portfolio de marcas
- fr portefeuille de marques
- en brand portfolio
Definició
Conjunt de totes les marques en ús pertanyents a una empresa.
centre de marca
centre de marca
- ca centre de marca, n m
- es centro de marca
- es portal de marca
- fr centre de marque
- en brand center
- en brand portal
Definició
Plataforma en línia que aglutina documents i coneixement relacionats amb la identitat i l'activitat d'una marca, de manera que les persones que hi tenen accés puguin participar de la gestió i la comunicació de la marca de manera eficaç.