L’experiència del TERMCAT en narratives multimèdia al Campus Gutenberg

Una comunicació adequada i persuasiva requereix mecanismes que li permetin no passar desapercebuda. Les organitzacions han de decidir què publiquen i com criden l’atenció. Una de les claus és produir continguts creatius, curiosos i didàctics que aportin valor i siguin susceptibles de viralitzar-se a través dels nous formats de consum d’informació i les eines visuals i interactives, que ens plantegen el repte d’adaptar-nos a les noves expectatives digitals.

Des de fa un temps al TERMCAT hem incorporat aquestes noves narratives visuals i multimèdia en l’estratègia de comunicació corporativa. Alguns exemples poden ser els següents: infografies, imatges interactives, relats immersius, targetes reversibles, cronologies, mapes, núvols de paraules, tests, vídeos animats i amb titulars...

Avui parlem del potencial d’aquestes narratives al Campus Gutenberg de la Comunicació i la Cultura Científica, amb un taller que hi presenta la terminòloga Maria Cortés. El Campus Gutenberg té lloc a la Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra, i busca mostrar els diversos canals i formats que s’utilitzen per a impulsar la comunicació, la cultura i la divulgació científica des de tots els àmbits, així com reflexionar a l’entorn dels canvis que avui en dia s’estan produint i les noves estratègies que es poden seguir.