medicament objecte de publicitat destinada al públic
medicament objecte de publicitat destinada al públic
La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
FUNDACIÓ DR. ANTONI ESTEVE; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de recerca clínica de medicaments [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2014. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/157>
- ca medicament objecte de publicitat destinada al públic, n m
- ca especialitat farmacèutica publicitària, n f sin. compl.
- ca EFP, n f sigla
- es especialidad farmacéutica publicitaria
- es medicamento de venta sin receta
- es medicamento objeto de publicidad destinada al público
- es EFP sigla
- en non-prescription drug
- en non-prescription product
- en over-the-counter drug
- en over-the-counter medication
- en OTC sigla
<Recerca clínica de medicaments > Farmacologia>
Definition
Medicament que no conté substàncies psicotròpiques ni estupefaents, que per la seva composició i el seu objectiu es pot dispensar sense recepta mèdica, que no es finança amb fons públics i del qual es permet fer publicitat directa al públic.
Note
- Tot i que encara pot aparèixer en alguns textos, el terme especialitat farmacèutica publicitària es va desestimar arran del Reial decret 109/2010 i es va establir de substituir-lo per medicament objecte de publicitat destinada al públic.