Back to top
medicament objecte de publicitat destinada al públic medicament objecte de publicitat destinada al públic

Fuente de la imagen del término

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

FUNDACIÓ DR. ANTONI ESTEVE; TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de recerca clínica de medicaments [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2014. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/157>

  • ca  medicament objecte de publicitat destinada al públic, n m
  • ca  especialitat farmacèutica publicitària, n f sin. compl.
  • ca  EFP, n f sigla
  • es  especialidad farmacéutica publicitaria
  • es  medicamento de venta sin receta
  • es  medicamento objeto de publicidad destinada al público
  • es  EFP sigla
  • en  non-prescription drug
  • en  non-prescription product
  • en  over-the-counter drug
  • en  over-the-counter medication
  • en  OTC sigla

<Recerca clínica de medicaments > Farmacologia>

Definición
Medicament que no conté substàncies psicotròpiques ni estupefaents, que per la seva composició i el seu objectiu es pot dispensar sense recepta mèdica, que no es finança amb fons públics i del qual es permet fer publicitat directa al públic.

Nota

  • Tot i que encara pot aparèixer en alguns textos, el terme especialitat farmacèutica publicitària es va desestimar arran del Reial decret 109/2010 i es va establir de substituir-lo per medicament objecte de publicitat destinada al públic.