fallada del mercat
fallada del mercat

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>
- ca fallada del mercat, n f
- es fallo del mercado, n m
- en market failure, n
<Perspectiva sociològica > Paradigmes teòrics > Orientacions econòmiques>
Definition
Situació en què el sistema de mercat competitiu porta a una assignació de recursos en què no es compleix l'eficiència.
Note
- 1. Les causes principals de fallada del mercat són el monopoli, el monopoli natural i altres formes de competència imperfecta, els béns col·lectius o públics, les externalitats, les condicions de reproducció de la força de treball, els mercats incomplets i la informació asimètrica.
- 2. L'existència de fallades del mercat constitueix una justificació teòrica per a la intervenció del sector públic a l'economia per raons d'eficiència assignativa.
- 3. Vegeu també eficiència.