Back to top
fallada del mercat fallada del mercat

Font de la imatge

La informació d'aquesta fitxa procedeix de l'obra següent:

TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Diccionari de sociologia i ciències socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2019-2023. (Diccionaris en Línia)
<http://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/269>

  • ca  fallada del mercat, n f
  • es  fallo del mercado, n m
  • en  market failure, n

<Perspectiva sociològica > Paradigmes teòrics > Orientacions econòmiques>

Definició
Situació en què el sistema de mercat competitiu porta a una assignació de recursos en què no es compleix l'eficiència.

Nota

  • 1. Les causes principals de fallada del mercat són el monopoli, el monopoli natural i altres formes de competència imperfecta, els béns col·lectius o públics, les externalitats, les condicions de reproducció de la força de treball, els mercats incomplets i la informació asimètrica.
  • 2. L'existència de fallades del mercat constitueix una justificació teòrica per a la intervenció del sector públic a l'economia per raons d'eficiència assignativa.
  • 3. Vegeu també eficiència.