<Conceptes generals>
Qualitat d'un producte o un servei de l'administració electrònica que permet que qualsevol usuari hi accedeixi o l'utilitzi amb independència de les seves limitacions sensorials, motrius, cognitives o socials o dels obstacles tecnològics derivats del context d'ús.
<Conceptes generals>
Sistema d'administració pública en què s'utilitzen les tecnologies de la informació i la comunicació per a optimitzar el disseny i la implementació de polítiques i serveis públics de manera eficient, i per a establir una comunicació bidireccional amb els administrats.
<Conceptes generals>
Organització dotada amb personalitat jurídica única sota la dependència d'un govern, que té atribuïdes les potestats i els mitjans necessaris per a dur a terme la gestió dels serveis públics i l'execució de les lleis en una esfera política determinada, i l'actuació de la qual està sotmesa a la llei i al dret i subjecta a control jurisdiccional.
<Seguretat>
Algorisme utilitzat per a codificar informació de manera que sols hi puguin accedir les persones que en coneixen la clau per a descodificar-la.
<Qualitat i planificació estratègica>
Anàlisi d'una organització que es fonamenta en la identificació, d'una banda, de les seves debilitats i fortaleses i, de l'altra, de les amenaces i les oportunitats que pot plantejar l'entorn, i que té l'objectiu d'ajudar a triar les estratègies i les tasques més adequades per a assolir la missió.
Nota: 1. DAFO és la sigla corresponent a debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats.
Nota: 2. L'anàlisi DAFO dona lloc a una matriu DAFO.
<Anàlisi, millora i simplificació de processos>
Conjunt d'operacions basades en la identificació de la seqüència de tasques, l'estructura de les activitats i la documentació associades a un procés, amb l'objectiu de valorar-ne la gestió global i detectar-hi oportunitats de millora.
<Anàlisi, millora i simplificació de processos>
Anàlisi de les funcions principals d'un tràmit administratiu electrònic, amb l'objectiu de valorar la capacitat que presenta en la satisfacció de les necessitats dels usuaris.
<Procediment administratiu>
Arxiu en què es poden emmagatzemar per mitjans electrònics tots els documents utilitzats en els actes administratius, i en què s'han de conservar els documents electrònics que continguin actes administratius que afectin drets o interessos de particulars, per assegurar la identitat i la integritat de la informació que contenen a llarg termini.
Nota: Un arxiu electrònic de documents ha de disposar de mesures de seguretat que garanteixin, d'una banda, la integritat, l'autenticitat, la confidencialitat, la qualitat, la protecció i la conservació dels documents emmagatzemats i, de l'altra, la identificació dels usuaris, el control d'accessos i el compliment de les garanties previstes en la legislació de protecció de dades.