Back to top
anàlisi de sentiments anàlisi de sentiments

Fuente de la imagen del término

GARCÍA SOLER, Jordi. Diccionari de brànding verbal [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 2022. (Diccionaris en Línia)
<https://www.termcat.cat/ca/diccionaris-en-linia/307>

  • ca  anàlisi de sentiments, n f
  • ca  anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
  • es  análisis de opiniones
  • es  análisis de sentimientos
  • es  minería de opiniones
  • fr  analyse de sentiments
  • fr  détection d'opinions
  • en  opinion mining
  • en  sentiment analysis
  • en  sentiment mining

<Brànding > Brànding verbal>

Definición
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a Internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.

Nota

  • En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi de sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).