Back to top

publicitat convencional - Neoloteca

Presentación
publicitat convencional publicitat convencional

  • ca  publicitat convencional, n f
  • ca  publicitat ATL, n f sin. compl.
  • es  publicidad above the line, n f
  • es  publicidad ATL, n f
  • es  publicidad convencional, n f
  • fr  publicité média, n f
  • fr  publicité médias, n f
  • en  above-the-line advertising, n
  • en  ATL advertising, n
  • cod  **Motiu de normalització: Valorar l'ús d'un manlleu de l'anglès**

Empresa > Màrqueting. Comercialització, **Denominació catalana 1: Locució nominal (N+Adj)**, **Denominació catalana 2: Locució nominal (N+sigla)**

Definición
Conjunt d'accions publicitàries que es vehiculen a través dels mitjans convencionals.

Nota

  • 1. Els mitjans convencionals són la premsa, la televisió, la ràdio, el cinema i la publicitat exterior.
  • 2. La denominació publicitat ATL conté una sigla (ATL) que correspon a l'anglès above the line (literalment, 'per sobre de la línia').
  • Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme publicitat convencional (sin. compl. publicitat ATL)

    Resolució del Consell Supervisor

    S'aproven les formes publicitat convencional i, com a sinònim complementari, publicitat ATL.

    Criteris aplicats

    ·És una alternativa catalana a la forma híbrida publicitat above-the-line (abreujada sovint en publicitat ATL).

    ·És una forma lingüísticament adequada i motivada semànticament, basada en el fet que aquest tipus d'accions publicitàries s'emeten a través dels mitjans convencionals.

    ·És coherent amb la denominació ja fixada pel Consell Supervisor mitjà convencional (en anglès above-the-line media), que designa, justament, els mitjans publicitaris tradicionals (televisió, ràdio, premsa, etc.).

    ·És una forma ja documentada en català.

    ·Té el vistiplau dels especialistes.

    ·En castellà es documenta la forma anàloga.

    Quant a publicitat ATL:

    ·És la forma creada sobre el nucli publicitat i la sigla anglesa ATL, equivalent a l'anglès above-the-line.

    ·És la forma més utilitzada per a designar el concepte i es documenta en nombrosos textos especialitzats.

    ·En altres llengües s'utilitza la forma anàloga.

    Per coherència amb publicitat ATL, i d'acord amb l'ús, s'acorda que s'afegirà com a sinònim complementari de mitjà convencional (terme relacionat normalitzat prèviament) la forma mitjà ATL.

    [Acta 728, 4 de novembre de 2024]