Back to top

Terminologia de màrqueting digital

Presentació
  • ca  identificador, n m
  • es  identificador, n m
  • fr  pseudo, n m
  • fr  pseudonyme, n m
  • en  handle, n

Definició
Conjunt de caràcters alfanumèrics precedits per una @ que identifica un usuari del Twitter.

Nota

  • L'identificador sense l'arrova inicial coincideix amb el nom d'usuari.
indicador clau de rendiment indicador clau de rendiment

  • ca  indicador clau de rendiment, n m
  • es  indicador clave de rendimiento, n m
  • en  key performance indicator, n
  • en  KPI sigla

Definició
Indicador que proporciona informació sobre l'assoliment dels objectius marcats en una campanya de màrqueting.

Nota

  • En l'àmbit de les xarxes socials es poden considerar indicadors clau de rendiment el nombre de seguidors, de pàgines vistes, de comentaris, de comparticions, etc.
influenciador influenciadora influenciador influenciadora

  • ca  influenciador influenciadora, n m, f
  • es  influenciador, n m
  • es  influyente, n m
  • en  influencer, n

Definició
Persona que amb els seus consells o opinions afecta de manera directa o indirecta el comportament d'una comunitat digital.
internet de les coses internet de les coses

  • ca  internet de les coses, n f
  • es  internet de las cosas
  • fr  Internet des objets
  • it  Internet delle cose
  • en  Internet of things
  • en  IoT sigla
  • de  Internet der Dinge

Definició
Xarxa formada per un conjunt d'objectes connectats a internet que es poden comunicar entre si i també amb humans, i així transmetre i tractar dades amb intervenció humana o sense.