Aquest dimecres, 3 d’octubre, es torna a reunir el Consell Supervisor. En aquesta reunió s’estudiaran termes de l’àmbit del comerç i la comunicació empresarial. Provenen tots del Servei de Consultes del TERMCAT, és a dir, de dubtes terminològics que els usuaris ens han plantejat en algun moment. Els termes que s’estudiaran són, concretament, els següents:
personal shopper
Persona que, com a empleat d’una botiga o com a professional independent, ofereix un servei d’assessorament en la tria d’objectes personals i altres productes, ja sigui roba, regals d’aniversari, regals d’empresa, etc., o que s’encarrega de comprar-los directament per algú altre.
Proposta: assistent personal de compres | assistenta personal de compres
concept store
Botiga que ofereix diversos béns i serveis al voltant d'un concepte determinat.
Proposta: botiga conceptual
anchor store
Establiment d’un centre comercial o d’un carrer comercial que atrau un gran nombre de visitants i garanteix l'afluència de consumidors al lloc on es troba.
Proposta: establiment de reclam
pop-up store
Botiga que obre volgudament durant un període de temps curt amb una finalitat estratègica de màrqueting determinada.
Nota: Les pop-up stores poden tenir com a objectiu vendre un producte de temporada, liquidar estocs restants, ser una prova per a l'obertura d'una botiga permanent posterior o bé simplement crear un esdeveniment que atregui l'atenció dels mitjans de comunicació.
Proposta: botiga temporal
flagship store
Botiga de disseny acurat, generalment de grans dimensions i situada en un edifici significatiu o en un lloc emblemàtic d’una ciutat o d’un carrer, que és representativa d'una marca o d’una empresa determinada i té com a objectiu prioritari transmetre els valors de la marca o l’empresa que representa i promoure’n la imatge.
Proposta: botiga insígnia
coolhunting
Tècnica d’investigació de mercats consistent a detectar les tendències emergents en els hàbits de consum, especialment entre els joves, a fi d’anticipar-se i adaptar el disseny, els productes i la comunicació de màrqueting a les noves necessitats futures.
Proposta: cerca de tendències
coolhunter
Persona que, per encàrrec d'una empresa, s'ocupa d'observar, analitzar i investigar les tendències futures en els hàbits de consum, especialment dels joves.
Proposta: cercatendències
collaborative
Basat en el treball en comú de dues o més parts, especialment en el que es duu a terme mitjançant l’ús d’eines informàtiques preparades per a la compartició i l’intercanvi d’informació.
Proposta: col·laboratiu -iva
collaborative economy
Model econòmic basat en l’intercanvi i la posada en comú de béns i serveis entre individus particulars o comunitats mitjançant l’ús de plataformes digitals, en un entorn d’igual a igual.
Proposta: economia col·laborativa
frugal innovation
Innovació centrada en la descoberta de nous models de negoci, la reconfiguració de les cadenes de valor i el redisseny de productes, amb l’objectiu d’adaptar-se, amb pocs recursos, a les necessitats i al poder adquisitiu d’usuaris amb grans restriccions econòmiques.
Proposta: innovació frugal
photocall
Sessió destinada específicament a fer fotografies d'una o més persones, habitualment celebritats, amb finalitat publicitària.
Proposta: fotoreclam
A banda, en aquesta reunió es revisaran també les decisions provisionals preses en la reunió del dia 12 de setembre, sobre termes de resolució de conflictes, esports d’aventura i indústria cervesera.
Si teniu interès a conèixer més detalls sobre aquesta terminologia, o si sou experts en alguns d’aquests àmbits, i voleu fer-nos arribar la vostra opinió, poseu-vos en contacte amb nosaltres.
El Consell Supervisor és l’òrgan encarregat de la fixació de la terminologia en llengua catalana, integrat per membres designats per l’Institut d’Estudis Catalans i membres del TERMCAT.